خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد

وضعیت بی آبی و قطعی در روستاهای گمیشان بسیار اسفناک است/ نمایندگان مجلس تنها برای جمع رای به فکر مردم هستند

چراقلی یکی از روستاهای گمیشان است که همچنان تشنه است. این روستا در فصل های گرم سال و به خصوص در سه ماهه تابستان از مشکل کم آبی رنج می برد.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۷۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، به دلیل خشکی حاکم بر خاک استان گلستان، مجموعه استان به خصوص شهرستان گمیشان دارای کمبود آب شدیدی است.

گزارش‌های مردمی رسیده از شهرستان گمیشان ما را به یکی از روستاهای این توابع برد تا از نزدیک شاهد باشیم که آیا می شود بیش از یک ماه بدون آب زندگی کرد؟

چراقلی یکی از روستاهای گمیشان است که همچنان تشنه است. این روستا در فصل های گرم سال و به خصوص در سه ماهه تابستان از مشکل کم آبی رنج می برد و  وعده های تکراری مسئولین، کار مردم این روستا را به ایجاد صفهای طولانی کشیده است.

فخردین گلشهر یکی از اهالی این روستا گلایه مند از وضع موجود جلو می آید و می گوید: مشکل بی آبی هر سال دامن گیر مردم این منطقه شده است لوله‌کشی آب‌داریم ولی متأسفانه آبی داخل لوله‌ها نیست و فشار آب ضعیف است. ارتفاع یک متری این روستا باعث تقلیل فشار است.

وی افزود: برای تامین آب اینجا اداره آب و فاظلاب تانکرهایی را در روستا مستقر کرده است ولی خواسته ما از مسئولین این است که به قول و وعده های خود که امسال و  سال های گذشته داده اند برای حل مشکل بی آبی مردم عمل کنند.

خانم کر یکی از اهالی این روستا که بر سکوی منزل نشسته بود و نگاهش را به تانکر آب دوخته بود گفت: دو ماه است که آب نداریم و وعده های پوچ مسئولین آب از آب را تکان نداده است.

وی بیان داشت: با تانکر آب‌رسانی انجام می شود و این تانکر را هم آب و فاضلاب حمایت نکرده بلکه از سپاه ناحیه گمیشان کمک گرفتیم و هزینه سوخت این تانکر را خودمان به عهده گرفتیم.

کر افزود: برای پر کردن یک لاری از آب شرب که برای مصرف سه خانواده می باشد هر 5 الی 6 روز حدود 30 هزار تومان از ما دریافت می کنند.

وی ادامه داد: با تانکر هم که آب می آورند به یکی می رسد و به نفر آخر نمی رسد. پیگیری ها هم نتیجه نداشته است و روستاهای دیگر مثل خواجه نفس هم مانند چراقلی با مشکل آب مواجه است.

خانم بختیاری مهمان یکی از ساکنان این روستا در گفتگو با خبرنگار بسیج مشکل آب را دومین مشکل مردم این روستا عنوان کرد و گفت: علاوه بر بیکاری که مشکل اصلی مردمان این منطقه است بی آبی و قطعی آب نیز هر ساله به مشکلات این مردم دامن می زند.

وی افزود: تانکرهای آب کفاف مصرف و بهداشت این مردمان را ندارد و بی آبی مشکلات بهداشتی را برای بچه های این روستا به وجود آورده است.

بختیاری بیان داشت: بارها بعد از خالی شدن آب تانکرها تا آوردن آب حدود 4 الی 5 روز بی آبی کامل می شود که مجبور هستند از دیگر خانواده ها در خواست آب کنند که با وضع موجود عملی دشوار است و مسئله امسال بسیار حادتر از قبل شده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس تنها برای جمع رای به فکر مردم هستند افزود: آنها دیگر پشت سر خود را هم نگاه نمی کنند مشکلاتی که بیشتر از چهار سال است مردم منطقه را درگیر و وضعیت بهداشت را هم با مشکل رو به رو کرده است چه زمان بر طرف می شود.

وی ادامه می دهد: در تابستان هیچ چاه و رودخانه و قناتی در منطقه نیست و اهالی از این آب شرب که تولید می شود برای دام هایشان استفاده می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها