خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) :

دفاع از سازمان برای دفاع از انقلاب است، نه تشکیلات و ساختارش

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با تاکید بر اینکه دفاع از سازمان دفاع از انقلاب را به دنبال داشته باشد گفت: اصل سازمان یعنی سازمان، نه تشکیلاتش ونه ساختارش. اینها خیلی درد دوا نمی کند.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۴۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صفرعلی اسماعیلی صبح امروز در افتتاحیه طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی اظهارداشت: کسانی که در مجموعه بسیج دانش آموزی ورود پیدا میکنند جایگاه سازمان و تشکیلات را باید بشناسند.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند افزود: امام هم دشمن را خوب شناخته بودند یعنی پیش بینی سال های سال را کرده بودند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امام(ره) ملت ما را هم خوب شناخته بودند لذا اول انقلاب تهدیدات بیشتر جنبه نظامی داشت از نظر نظامی هم امام میتوانستند به جای تشکیل بسیج فرمان افزایش صدهزار نفر برای ارتش یا دویست هزار نفر برای سپاه را صادر بکنند.

وی خاطرنشان کرد: عمق کینه دشمن را که امام به خوبی شناخته بودند و توانمندی دشمن را دیده بودند خواه ناخواه هیچ نیروی نظامی قادر نیست که از چنین نظام و انقلابی دفاع کند .

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی یادآور شد: در جنگ اگر بسیج نبود ارتش و سپاه ده برابر سازمان فعلی هم نیرو پذیرش می کرد و پادگان ها پر از درجه دار ها می شد. .

وی ادامه داد: سازمان نظامی یک ظرفیت محدود است اولین کاری که دشمن انجام می دهد شناخت این ظرفیت هست یعنی سپاه چند تا پادگان دارد چند تا نیرو جذب کرده وچند تا گردان و لشکر دارد؟

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در نیروهای نظامی اگر صد هزار نفر نیرو جذب شوند این تعداد در میدان جنگ به کمتر از بیست هزار نفر تبدیل می شوند و مابقی همه ستاد، آموزش، پادگان و پشتیباتی کننده هستند ونیروی رزمی حداقل می شود .

وی ادامه داد: در سازمان بسیج عکس این قضیه اتفاق می افتد نیروی رزمی می شود حداکثر یعنی بیش از نود و پنج درصد نیرویی که جذب می شود نیروی رزمی هستند و نوع جنگیدن و هجم حضور چیزی است که دشمن نمیتواند رویش حساب باز کند.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع) یادآور شد: یک دفعه امام فرمان می دادند که مردم بروند به سمت جبهه صد و بیست هزار نفر با هم در یک روز ثبت نام کردند و عازم جبهه ها شدند یعنی یک ارتش به تمام معنا.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از سازمان دفاع از انقلاب را به دنبال داشته باشد متذکر شد: اصل سازمان یعنی سازمان، نه تشکیلاتش ونه ساختارش. اینها خیلی درد دوا نمی کند.

اسماعیلی با تاکید براینکه هدف ها و ماموریت هایی که برای بسیج پیش بینی شده خیلی مهم هست افزود: جایگاه و نقش بسیج در دفاع از انقلاب خیلی مهم است.

وی با اشاره به اینکه از یک بسیجی چه انتظاری وجود دارد اظهارداشت: وقتی ما می گوییم جذب نیروی بسیجی، فرمانده و صالحین ، از یک بسیجی فعال و دانش آموز انتظار در نظام اسلامی چیست؟ انتظار از بخش های مختلف از اعتقادی گرفته تا بصیرتی، رفتاری، اخلاقی و اجتماعی یک بسیجی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

وی ادامه داد: برای اینکه یک بسیجی در تراز انقلاب و مدافع انقلاب داشته باشیم باید چکار بکنیم؟ شما به عنوان فرمانده دل شما به اینکه صدتا پرونده تشکیل دادی خوش نباشد این ملاک اصلی موفقیت نیست.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع) متذکر شد: چقدر توانستیم جوان را در مسیر دفاع انقلاب قرار بدهیم؟ این اهمیت دارد چقدر توفیق داشتیم در مقابل هجمه تبلیغاتی دشمن برای جوانان مسئولیت ایجاد کنیم این خیلی برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه در تنگنای مشکلات سیاسی و اقتصادی و... در فضایی که شما کار میکنید مشکلاتی وجود دارد تصریح کرد: به هرصورت وقتی دولت ها سیاسی می شوند تا سرایدار مدرسه هم سیاسی می شود همچنین توسط رئیس مدرسه و معلم کار خارج از محدوده جناح سیاسی کار آسانی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها