خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مطرح کرد:

آسیب در حوزه زنان منجر به تهدیدات اجتماعی در جامعه می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه آسیب در حوزه زنان منجر به تهدیدات اجتماعی در جامعه می‌شود، بر لزوم توجه به این قشر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۲۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، دکتر امید قادری در همایش دختران، حمایت های روانی، اجتماعی، توسعه پایدار که در محل مجتمع فرهنگی آموزشی بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص های توسعه پایدار حضور زنان در تمام عرصه های مختلف جوامع است.

 

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران حضور زنان در جامعه پررنگ تر شده و در زمینه های مختلف آموزشی و اشتغال موفقیت های بسیاری را کسب کرده اند.

 

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت های بهزیستی در این راستا تصریح کرد: بهزیستی تولیت سلامت روانی -اجتماعی را بر عهده دارد و در برنامه ششم توسعه نیز برنامه های بسیار خوبی در حوزه سلامت روان در دست اقدام است.

 

وی خاطرنشان کرد: آسیب اجتماعی مخصوص یک کشور و در همه دنیا با درجات مختلف وجود دارد و برخی از آسیب های اجتماعی ریشه ای و برخی دیگر نوظهور هستند که حاکمیت ها برای برطرف کردن ان باید اقدام کنند و دستگاه های مرتبط با انجام مداخلات تخصصی در رفع آن تلاش کنند.

 

قادری افزود: دختران، زنان و کودکان بیشتر در معرض آسیب هستند، اما موضوع دختران حساس است و آسیب هایی -که این قشر را تهدید می کند- مورد توجه صاحب نظران سراسر جهان است.

 

وی با بیان اینکه دغدغه رهبری و نظام جمهوری اسلامی رفع آسیب های تهدید کننده زنان و دختران است گفت: چراکه اگر زنان جامعه ای در معرض آسیب باشند کل جامعه را در بر می گیرد و صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت و آنچه در بحث آسیب های اجتماعی مورد توجه است موضوع فرهنگ است و اگر فرهنگی متناسب با الگوی اسلامی در جامعه رایج نباشد دچار آسیب می شویم و اگر آسیبی رسیدگی نشود به ناهنجاری های اجتماعی منجر می شود و پس از هنجار به تهدیدات اجتماعی تبدیل می شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه برای افراد در معرض آسیب برنامه های خوبی در نظر گرفته شده که از جمله آن گسترش مراکز اورژانس اجتماعی(۱۲۳) در شهرهای بالای ۵۰ هزار خانوار است و در استان ما این امر به خوبی محقق شده است و جزو استان های پیشرو هستیم.

 

وی تاکید کرد: افراد جامعه باید در برابر زنان و دختران آسیب دیده بی تفاوت نباشند و هرگونه آسیب در این حوزه را به اورژانس اجتماعی از طریق تلفن۱۲۳ اطلاع دهند.

 

قادری در پایان گفت: خانه سلامت بهزیستی سرپناهی مناسب برای دختران آسیب دیده است که به هر دلیلی سرپناه ندارد و در خانه سلامت زنان نیز در راستای حمایت از آنها اقدامات خوبی انجام می شود.

ارسال نظرات