یک کارشناس رسانه در گفت‌وگو با بسیج:

پیوند عطر نفاق ها با رسانه‌های ضد انقلاب مشخص است/ترویج نظام فکری آمریکایی ماموریت این رسانه‌ها

این کارشناس رسانه با اشاره به عملکرد رسانه‌های ضد انقلاب گفت: چنین اقداماتی نشان می‌دهد که اصلاح‌طلب و اصولگرا برای این دست رسانه‌ها معنا ندارد و تنها هدفشان تضعیف پایه‌های نظام است.
کد خبر: ۸۸۹۵۱۴۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱

تقوی‌پور کارشناس ارشد رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ درباره انتشار خبری در یکی از رسانه‌های استانی و تحلیف سخنان یکی از چهره‌های سیاسی در جمعی خاص در استان و هجمه به سپاه پاسداران و بهره‌برداری "آمدنیوز" به عنوان یک رسانه ضد انقلاب از این خبر، گفت: فعالیت روزنامه‌های زنجیره‌ای از دوران اصلاحات شروع شد و باتوجه به عملکردی که از خود نشان دادند از همان ابتدا مشهود بود که اتاق فکر شکل گرفته‌ای آنان را پشتیبانی می‌کند تا با یکدیگر هماهنگ عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تیترهای هماهنگ شده و یکسان‌سازی شده این روزنامه‌های زنجیره‌ای کار را در راستای منافع آنان جلو می‌برد، گفت: موارد بسیاری بوده که از سوی این روزنامه‌های زنجیره‌ای منعکس شده ولی آخرین مورد مشهود در این زمینه درباره قضیه "برجام" و با عناوینی همچون "صبح بدون تحریم"، "خداحافظ تحریم‌ها"، "تحریم‌ها رفت" و... بود.

این کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه این روزنامه‌ها به دنبال تضعیف پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: نکته جالب توجه این است که این روزنامه‌ها یک روز آقای ظرفی را امیرکبیر ایران نامیدند و روزی که آقای ظریف از آمریکا انتقاد کرد او را دلواپس خواندند.

تقی‌پور ادامه داد: در حقیقت حتی اگر آقای روحانی یا آقای ظریف از آمریکا انتقاد کنند از دید این روزنامه‌ها دلواپس خطاب می‌شوند. شاکله اصلی حرکت این روزنامه‌ها تعریف و تمجید از آمریکا و زدن پایه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در حقیقت برای این روزنامه‌ها افراد مهم نیستند، تنها برایشان مهم است که نظام فکری آمریکایی، در جامعه ترویج شود.

این کارشناس رسانه با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) یاداور شد: به قول حضرت امام(ره) که فرمود؛ «اگر دشمن از شما تعریف می کند بدانید در کارتان نقضی وجود دارد»؛ "آمدنیوز" اخیراً که کابینه دولت دوازدهم در حال انتخاب است و اصلاح طلبان در این مورد رضایت ندارند، دولت را هم مورد هجمه قرار داده است در حالیکه تا پیش از آن در جریان انتخابات همین رسانه ضد انقلاب کمک رسانه‌ای به دولت می‌کرد.

تقی‌پور با اشاره به عملکرد رسانه‌های ضد انقلاب گفت: چنین اقداماتی نشان می‌دهد که اصلاح‌طلب و اصولگرا برای این دست رسانه‌ها معنا ندارد و تنها هدفشان تضعیف پایه‌های نظام است.

وی افزود: انتشار خبری از سخنان تحریف شده یک چهره سیاسی در یک روزنامه داخلی یعنی اینکه داریم دست دشمن بهانه می‌دهیم وگرنه چرا باید مسائلی در این رسانه داخلی و ان هم استانی مطرح شود که "آمدنیوز" آن را برجسته سازی کند.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: رسانه‌های زنجیره‌ای خیلی تلاش دارند زنجیره‌ای بودن‌شان مشخص نشود ولی خوب در برخی موارد این زنجیره‌ای بودن کاملا مشهود است. این رسانه‌های به خوبی یکدیگر را حمایت کرده و پوشش می‌دهند. در حادثه منا مشاهده کردیم که BBC از تیتر روزنامه "اعتماد" استفاده کرد و علناً عکس این روزنامه را در بخش‌های خبری خود منتشر کرد.

تقی‌پور با طرح این سوال که چرا رسانه‌های ضدانقلاب از تیترهای روزنامه‌ای مثل "کیهان" استفاده نمی‌کند، گفت: انتشار خبر روزنامه "عطریاس" توسط "آمدنیوز" همانند رابطه انتشار خبر "اعتماد" توسط BBC است و پیوند این رسانه‌ها را با رسانه‌های ضد انقلاب مشخص می‌کند.

وی به واکنش این چهره سیاسی درخصوص این خبر اشاره کرد و گفت: ژورنالیسم عینی از اصول اخلاقی و حرفه‌ای خبرنویسان است که می‌گوید رسانه باید همان چیزی را بیان کند که اتفاق افتاده است و در پس آن اصل بی‌طرفی مطرح می‌شود و اگر خبرنویسی ژورنالیسم عینی را رعایت نکند نشان از موضع‌گیری آن رسانه دارد که این با اصول اخلاقی و حرفه‌ای روزنامه نگاری تطبیق ندارد و به عنوان رسانه دروغگو می‌تواند به مردم معرفی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات