خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تیلیغات اسلامی گلستان:

آینده شورای هماهنگی با آینده انقلاب گره خورده است

رئیس شورای هماهنگی تیلیغات اسلامی گلستان گفت: آینده شورای هماهنگی مستقیما به آینده انقلاب و اهداف آن گره خورده است.
کد خبر: ۸۸۹۶۲۸۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام احمدرضا احمدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و عضو ستاد تحول این شورا در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن 12 مرداد، سالروز تأسیس این نهاد گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای کهن و در عین حال جوان در انجام مأموریت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هر رویداد تاریخی و پدیده اجتماعی برای بقا خود نیازمند عوامل و عناصری دارد که متناسب با نیاز زمان و مأموریت ها یک دستگاه یا مجموعه ای را پدید می آورد. برهمین اساس یکی از پدیده های فاخر در جمهوری اسلامی که برحسب یک نیاز دقیق و عمیق به وجود آمد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزء نخستین نهادهای بعد از انقلاب اسلامی است که در حوزه تبلیغات و استمرار اهداف نظام در معنویت عمدتا و در حوزه روحانیت و تبلیغات پدید آمد. سال 59 این ضرورت تشخیص داده شد و مجموعه ای از بزرگان و اکابر در نهضت تشخیص دادند، باید دستگاهی برای هماهنگی تبلیغات ایجاد شود. دستگاهی که باید در شرایط خاص ساماندهی شود و مأموریت های محوله را به سامان برساند.

وی یادآور شد: دستگاه های آن روز به وسعت و توسعه یافتگی امروز نبودند و صرفا چند دستگاه تبلیغاتی عضو شورا بودند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آن مقطع پیش از آنکه نهادی موثر باشد،دارای افراد موثری بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به رسمیت یافتن فعالیت های این شورا  در سال 69 اظهار کرد: از همان سال شورا توانست به عنوان  یک نهاد عمومی غیردولتی در میان دستگاه های رسمی نظام، جایگاه حقوقی و قانونی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات، موذن انقلاب اسلامی است، گفت: امسال بنا دارم این تعبیر را به کار ببرم که شورای هماهنگی، علمدار کاروان و فاتحان قله های صعب العبور اما فاخر نظام جمهوری اسلامی است. این تعبیر دارای واژگان دقیقی است که برگرفته از فرمایشات بزرگان بوده که با این ادبیات تئوریزه شده است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: آینده شورای هماهنگی مستقیما به آینده انقلاب و اهداف آن گره خورده است. بیانیه مأموریت های نظام مقدس جمهوری اسلامی که در اهداف امام خمینی ( رحمه الله علیه) بوده، ایجاد بستر حکومت عدل الهی در جهان به ویژه در جهان اسلام است که این مأموریت در بیانیه کلان نظام گنجانده شده و موظفیم در هر رکن از ارکان نظام که هستیم، خود را مأمور رسیدن به این اهداف بزرگ بدانیم. 

وی اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برای فتح قله های هدف جمهوری اسلامی در کنار دیگر دستگاه ها، خود را سرباز نظام، ولایت و خادم مردم می داند. به طور قطع پیچیدگی رفتار دشمنان انقلاب اسلامی می طلبد، تا استراتژی های قوی و برنامه های قوی تر در برابر دشمنان اندیشیده شود و در اتاق فکر کلان با آنچه را که دشمن مترصد ضربه زدن به نظام است را رصد کنیم  و برنامه ریزی علیه دشمنان داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: همواره به مردمی بودن انقلاب اسلامی و جلب مشارکت آحاد مردم در مسیر انقلاب اسلامی تأکید داریم که از برنامه های نظام مقدس اسلامی و مأموریت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم به شمار می رود.

وی گفت: اگر حفظ نظام را یک واجب ضروری بدانیم قطعا نقش مردم و در صحنه بودن آنان در این هدف نقش بسیار مهمی دارد، لذا شورای هماهنگی تبلیغات این نهاد کهن، معتبر و معتمد مردم، می تواند در این مسیر گام های بلندی را داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی یکی از اهداف ستاد تحول این شورا را نیز تأکید بر مردم محوری مراسمات و برنامه ها برشمرد و افزود: در ستاد تحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در رأس برنامه ها به این موضوع پرداخته می شود که سال به سال نقش و حضور مردم را در اهداف نظام پررنگ تر و قوی تر ببیند. 

وی ادامه داد: یکی از مسائل و موضوعات کلیدی ستاد تحول در شورای هماهنگی تبلیغات، پرداختن به مدیریت فضای مجازی است. امروز فضای مجازی به عنوان یک واقعیت و حقیقت کلان در سطح جهان و بین المللی است، اگر شورای فضای مجازی را در سطح کلان کشور داریم اما همه دستگاه ها از جمله شورا می تواند نقش فعالتری را در کلان ایفا نماید. به این موضوع به عنوان یک خلا در جلسات ستاد تحول پرداخته می شود. با توجه به تأکید بر مردمی نظام، فضای مجازی می تواند این حلقه مفقوده و هدف والا را به احسن وجه تأمین کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها