خبرهای داغ:
دبیر ستاد اربعین استان قم مطرح کرد

"مرز مهران" پذیرای زائران قمی پیاده‌روی اربعین/اعزام بیش از ۱۰۰۰ تبعه خارجی مقیم قم به عراق

دبیر ستاد اربعین استان قم گفت: همشهریان قمی امسال از مرز مهران به عراق اعزام می‌شوند و ثبت‌نام و اعزام زائران نیز تنها از طریق مبادی قانونی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۹۷۳۱۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، وحید گلی‌کانی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد اربعین استان قم که در استانداری برگزار شد با اشاره به‌ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای آسایش زائران اربعین اظهار داشت: از فرصت اربعین باید برای تعامل و دوستی بیشتر بین دو ملت ایران و عراق استفاده کرد.

وی با بیان اهمیت برنامه‌ریزی دقیق در برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین افزود: ستاد مرکزی اربعین کشور سیاست‌های کلی و دستورالعمل‌های خود را در قالب 6 کمیته به استان‌ها ابلاغ کرده و ریاست ستاد اربعین استان‌ها بر عهده استاندار است.

دبیر ستاد اربعین استان قم گفت: کمیته‌های  فرهنگی، سیاسی امنیتی، حمل‌ونقل، اعزام زائر، زیرساخت و مشارکت‌های مردمی، بهداشت و کمیته درمان و امداد 6 کمیته‌ای هستند که شرح وظایف آنها در دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین به‌صورت دقیق مشخص‌شده است.

گلی‌کانی با اشاره به موقعیت ویژه قم ازنظر مواصلاتی تأکید کرد: قم شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است و در ایام اربعین شاهد حضور خیل زائران به قم خواهیم بود از همین رو باید تمهیدات لازم برای آسایش و رفاه مسافران اندیشیده شود.

وی با اشاره به اعزام اتباع خارجی مقیم قم به کشور عراق در ایام اربعین تصریح کرد: سال گذشته در ایام اربعین بیش از 20 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم قم که عمده آنها نیز افغانستانی بودند به عراق اعزام‌شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سال گذشته مصلی قدس قم محل اصلی و مرکزی اسکان زائران است که با هماهنگی‌های لازم با فرمانداری احتمالاً 2 نقطه مرکزی دیگر نیز برای آسایش زائران اضافه می‌شود.

گلی‌کانی عنوان کرد: سهمیه‌ای که ستاد مرکزی اربعین کشور برای قم در نظر گرفته است 55 هزار پرس غذا برای هر وعده غذایی است که 20 هزار پرس در مرز مهران، 20 هزار پرس در کربلا و 15 هزار پرس نیز در نجف و کاظمین در هر وعده توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان قمی امسال نیز از مرز مهران به کشور عراق اعزام می‌شوند و ثبت‌نام و اعزام زائران نیز تنها از طریق  مبادی قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌ها و معایب سفر به عراق در ایام اربعین تأکید کرد: 22 آسیب و اشکال درزمینه سفر به عراق در این ایام شناسایی‌شده است که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش بی‌رویه و سرسام‌آور نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل است.

وی تأکید کرد: 22 فرصت و ظرفیت مناسب در این پیاده‌روی بزرگ نیز شناسایی و مطالعه و 28 مورد پیشنهاد نیز برای بهبود رفت‌وآمد و رفاه مردم نیز در نظر گرفته‌شده است که یکی از این پیشنهادها احداث پارکینگ‌های طبقاتی در ایلام و کرمانشاه برای کاستن از بار ترافیکی این دو استان است.

وی با تاکید بر اهمیت پوشش‌های درمانی در قبال بیمه‌شدگان در سامانه سما و سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: باید این مؤسسات درزمینه ارائه خدمات لازم و قبول تعهدات خود تعامل مناسب خود را داشته باشند و مردم را در کشور عراق تنها نگذارند.
ارسال نظرات