خبرهای داغ:
به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه عشایری صورت گرفت؛

معنا کردن اقتصاد مقاومتی توسط جوان بسیج عشایری با پرورش بلدرچین

سید فرزادحسینی" از جوانان كارآفرين پرورش دهنده بلدرچين در بخش سرفیروزآباد روستای طاویران علیاگفت: در راستای اشتغالزايی و كارآفرينی و جستجوی شغل مناسب، با حمايت و دريافت تسهيلات از بسيج سازندگی اقدام به خريد و پرورش جوجه بلدرچين نمودم.
کد خبر: ۸۸۹۸۴۴۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

 

"سید فرزادحسینی" از جوانان كارآفرين پرورش دهنده بلدرچين در بخش سرفیروزآباد روستای طاویران علیادر گفتگو با خبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه عشایری اظهار داشت: در راستای اشتغال زايی و كارآفرينی و جستجوی شغل مناسب، با حمايت و دريافت تسهيلات از بسيج سازندگی اقدام به خريد و پرورش جوجه بلدرچين نمودم.

 

وی اظهارکرد: جوجه بلدرچين بعد از ۴۵ روز بالغ وشروع به تخم گذاريی می كند و پس از پنج ماه برای مصرف گوشتی  قابل ذبح می باشد.

 

حسینی افزود: بلدرچین پرنده ای سازگار با آب وهوای شهرستان ومقاوم به عوامل بيماری زا است و گوشت آن جايگزينی مناسب برای گوشت مرغ صنعتی محسوب می شود.

 

این جوان کارآفرین تصریح کرد: از لحاظ قيمت هرعدد تخم اين پرنده ۲۰۰ تومان وهرقطعه بلدرچين پنج هزارتومان به فروش می رسد.

 

پرورش دهنده بلدرچین در خصوص خواص گوشت بلدرچين اظهار داشت: گوشت اين پرنده دارای طبعیگرم است ، سرشار از املاح و مواد مغذی بوده و ميزان پروتئين آن پنج تا ده درصد از ساير گوشتها بيشتر است. وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین های مختلف از جمله  ويتامينهای گروه ب در گوشت این پرنده، باعث شده است که گوشت آن برای درمان بعضی از بیماری ها، مانند آسم، تشنج، فشارخون، ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی مفید باشد و در درمان سنگ كليه كاربرد دارد.

 

وی در باره خواص تخم بلدرچين هم گفت: تخم بلدرچین در مقایسه با  تخم ساير پرندگان  از فسفر، آهن، ویتامین۱ B و۲ B زیادتری برخوردار بوده و منبع خوبی از ویتامین‌ها به جز ویتامینC است.

 

از این‌رو آن را بمب ویتامین نامیده‌اند. کیفیت تخم بلدرچین بالا و میزان کلسترول آن از تخم‌‌مرغ معمولی کمتر است.

 

این پرورش دهنده بلدرچین انگيزه خود را ايجاد شغل بهتر ودرآمد مناسب تر در راستای توسعه شهرستان و تحقق اقتصادمقاومتی ابراز كرد.

 

حسینی در مورد انتظارات از دولت، به تسهيلات حمايتی،  بازاريابی مناسب، و حل مشكلات فعلی اشاره كرد و گفت:دولت در راستای اقتصادمقاومتی از جوانان جويای كار منطقه حمايت كند.

 

این جوان کارآفرین در پایان بیان کرد: تحقق اقتصادمقاومتی راه حل مقابله با  تحريم های اقتصادی است، اگر اقتصاد مقاومتی عملی شود، تحريم بی اثرخواهدبود.

ارسال نظرات