خبرهای داغ:
رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان استان گلستان:

حضور زنان بسیجی در اجتماع الگویی برای تمام دنیاست

رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان استان گلستان گفت: زنان نه تنها با حضور در اجتماع بلکه با مبادرت به مشاغل خانگی و در نظر گرفتن ظرفیت های درونی توانستند به جهان ثابت کنند تحریم اقتصادی نتیجه ای ندارد.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۷۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، نصرت بابایی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک هیئت رئیسه کارگروه استانی با هیئت رئیسه کارگروه های شهرستانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری اظهار کرد: خانواده واحد فرهنگی، سنگ بنای جامعه اسلامی، کانون رشد و تعالی انسان، پشتوانه ی سلامت و بالندگی، اقتدار و اعتلاء معنوی کشور و نظام است.

وی افزود: سلامت، امنیت و آرامش زن در خانواده مسئله مهمی است که باید به آن پرداخته شود و سوال اینجاست که زنان ما چه میزان در این مسیر حرکت می کنند؟

رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان استان گلستان بسیج جامعه زنان را یکی از بزرگترین تشکلات اجتماعی عنوان و گفت: این سازمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه زنان شکل گرفت که هدف آن حرکت در مسیر آرمان های امام و انقلاب است تا فعالیت خود را در مسیری مستقیم طی کند.

بابایی خاطر نشان کرد: با صدور فرمان آتش به اختیار از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی دست ما در این حیطه کاری باز شد تا هر زمان که احساس کردیم کاری بر زمین مانده و مشکل و گره ای بازنشده مانده برای رفع آن اقدام کنیم.

به گفته وی, زن دارای جایگاه و ارزش در خانواده است و زمانی که ما زن را از خانواده جدا کنیم و بدون هیچ تکیه گاهی در جامعه رها شود شاهد مشکلات فراوانی خواهیم بود که امروز نیز در جامعه به عینه دیده می شود.

رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان استان گلستان گفت: مقام معظم رهبری در مورد اشتغال زنان نکات قابل توجه ای را بیان فرمودند اما جامعه بدون توجه به این رهنمودها به مسائلی کشیده می شود که مورد توجه اسلام نیست.

بابایی با اشاره به تمرکز غرب بر روی مسائل حقوق بشری در ایران، خاطرنشان کرد: هدف از این بهانه زیر سوال بردن مسائل دینی و شرعی و اعتقادی ماست مانند اجازه گرفتن زن از شوهر که اگر نباشد محبت و کانون گرم خانواده به معنایی که از دیرباز در کشورمان بوده رنگ می بازد.

وی به مشاغل خانگی زنان به خصوص زنان بسیجی اشاره کرد و متذکر شد: حضور زنان بسیجی در اجتماع الگویی برای تمام دنیاست، این زنان نه تنها با حضور در اجتماع بلکه با مبادرت به مشاغل خانگی و در نظر گرفتن ظرفیت های درونی توانستند به جهان ثابت کنند تحریم اقتصادی نتیجه ای ندارد.

رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان استان گلستان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد پیچیده ای نیست، این همان اقتصادی است که در اسلام آمده است و با تکیه بر ان و حفظ جایگاه زن، بانوان ما نیز می توان در این عرصه نقش آفرین باشند.

بابایی جامعه را نیازمند به اشتغال زن دانست و افزود: دامن زدن بیش از حد به این مسئله کار درستی نیست لذا رهبر معظم انقلاب تحت الشعاع قرار نگرفتن وظیفه مادری و همسری  را دو شرط اساسی برای اشتغال زنان برمی شمارد.

بابایی بیان داشت: همانطور که می دانید شاخص های بین المللی گزینه های خاصی را برای زن عنوان می کند ولی ما معتقدیم باید بر اساس شاخص های جامعه و دین خود حرکت کنیم و زنان ما نباید پاسخگوی غرب و فرهنگ آنان باشند که نتیجه عمل به فرهنگ غرب متلاشی شدن خانواده است که اکنون همان جوامع غربی نیز از این معضل رنج می برند.

وی خاطرنشان کرد: رسالت بسیج، قرار دادن فعالیت حوزه زنان در مسیر فرمایشات امام(ره) مقام معظم رهبری است که قطعا جایگاه اصلی زن در اسلام می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها