خبرهای داغ:

خبرگزاری مهر استان کرمانشاه توسط پلیس فتا تقدیر شد

به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری مهر کرمانشاه توسط پلیس فتای استان تقدیر شد.
کد خبر: ۸۸۹۹۳۱۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مراسم تجلی از خبرنگاران توسط پلیس فتای نیروی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد.

 

در این مراسم  رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ضمن تبریک  روز خبرنگار و تقدیر از زحمات رسانه‌ها در انعکاس اخبار پلیس، ابراز داشت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم ومسئولین هستند، خیلی از مردم خواسته هایشان را با فریاد بلند می کنند اما به گوش مسئول ذیربط نمیرسد، انعکاس اخبار خبرنگاران در جهت رفع مشکلات مردم بسیار موثر است.

 

سرهنگ علی کریمی تأکید کرد: فضای مجازی برای پیشرفت علم بی ضرر بوده و نیاز است کشور ما هم همگام با کشورهای دنیا پیش برود، اما متاسفانه در کشور ما بیشتر شاهد مضرات اینترنت هستیم.

 

رئیس پلیس فتا استان اشاره ای نیز به تخلفات رخ داده در فضای مجازی داشت و گفت: بیشترین تخلفات اینترنتی مربوط به خرید و فروش اجناس در فضای مجازی است.

 

وی مضرات جدی اینترنت را زمانی دانست، که سایت‌های غیر اخلاقی کشورهای دیگر وارد خانواده ها شده و خیلی از جدایی ها برای زوجین، آسیبهای فکری و اجتماعی دیگر را در درون خانواده ها بوجود آورده است.

 

سرهنگ کریمی با اشاره به آسیب‌های فکری فضای مجازی افزود: استفاده مثبت از اینترنت می تواند در جذب مشاغل در فروشگاه ها و کاهش جرائم در آموزش های مثبت باشد.

 

وی از دیگر مضرات فضای مجازی را مشکلاتی برای سلامتی، چاقی به علت کم تحرکی، انزوا، مشکلات چشمی، آسیبهای مچ دست و دوری از صمیمیت‌های خانوادگی عنوان کرد که این روزها خیلی مشاهده می شود.

 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به نقشه مخرب دشمنان گفت: هشت سال ما دست خالی با دشمن در مرز ها جنگیدیم، دشمن اکنون از مرزهای ما گذشته و از طریق فضای مجازی وارد خانه های ما شده است. متاسفانه دشمن تا کنون هم در این رابطه موفق بوده است.

 

سرهنگ کریمی تأکید کرد: استفاده بیش از حد از فضای مجازی برای عده ای شیرین است، متاسفانه ثابت شده به مرور زمان باعث افسردگی و انزوا می شود و باعث بازداشتن افراد از شکوفایی خواهد شد.


وی تاکید کرد: کشورهای خارجی با هدف کنترل افکار، جوانان ما را با موارد منحرف کننده در شبکه‌های اجتماعی آموزش می‌دهند، به عنوان مثال از کاشت تریاک گرفته تا برداشت وموارد استفاده آن و انحرافات اخلاقی دیگر تا جوانان ما را درگیر کنند.

 

سرهنگ کریمی از دیگر مضرات فضای مجازی را درگیر کردن جوانان با عشق‌های اینترنتی، جازدن آقا به عنوان خانم در آشنایی های اینترانتی یا بالعکس برای آتو گرفتن از طرف مقابل با هدف اخاذی و زورگیری، مکانهای غیر اخلاقی برای دوست یابی وهمسر یابی، اعتیاد، دوستی های بدون مرز، فساد اخلاقی، استفاده از مکان ارتباط چهره به چهره وضبط تصاویر از طریق گوشی یا نصب دوربین های کوچک که همگی مشکل ساز است، برشمرد.

 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در بحث شایعه سازی در فضای مجازی نیز گفت:  این روزها در فضای مجازی بسیار شایعه سازی می شود خصوصا در مورد مسائل سیاسی. لذا تاکید می کنم مردم به شایعات رسانه های بیگانه گوش ندهند واخبار را از رسانه های مجاز کشورمان دریافت کنند.

 

سرهنگ کریمی آمار کشفیات جرائم ۴ ماهه اول سال۹۶را نسبت به سال گذشته با ۵ درصد افزایش کشفیات عنوان کرد وافزود: در بحث سرقت رایانه ای نیز ۱۰۰ در صد وقوع جرئم بالا رفته است ودر کل جرائم نسبت به چهار ماهه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش جرائم اینترنتی داریم.

 

رئیس پلیس فتا استان بیشترین جرائم اینترانتی استان را مربوط به خرید و فروش اجناس عنوان کرد و خاطرنشان کرد:  در اکثر موارد خرید اینترانتی یا اصلا انجام نمی شود و یا جنس تحویل گرفته مرغوبیت کالا تبلیغ شده را ندارد.

 

ارسال نظرات