خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان:

بازسازی واقعه غدیر، 18شهریور ماه در درمیان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: سالروز واقعه غدیر با در نظر گرفتن اشتراک مسلمانان در این شهرستان مرزی بازسازی و بازخوانی می شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۲۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در 18 ذی الحجه سال دهم هجری قمری در مکانی به نام غدیر خم، حضرت علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان آنان بودند در آنجا با ایشان بیعت کردند.


حسین خدادادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: واقعه عظیم و تاریخی غدیرخم برای اولین بار هجدهم شهریور امسال با هنرنمایی تعداد زیادی هنرمند در شهرستان بازخوانی و بازسازی می شود.


وی معرفی سیره نبوی به مردم، گسترش فرهنگ ولایت و هویت دینی، آماده سازی محیط برای درک عمیق تر از ولایت فقیه و رهبری و انتقال سینه به سینه پیام غدیر را از اهداف بازسازی واقعه عظیم و تاریخی غدیر خم ذکر کرد.


به گفته وی برگزاری چنین برنامه هایی تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد و این برنامه از فعالیتهای تاثیرگذار فرهنگی و دینی در جامعه است.


فرمانده سپاه شهرستان درمیان همچنین با اشاره به 17 مرداد روز خبرنگار، رسانه و قلم خبرنگار را مهمترین سلاح برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان دانست و گفت: باید خبرنگاران مشکلات مناطق مرزی بخصوص روستاهای محروم را بازگو کنند.


وی با بیان اینکه رسالت خبرنگار انعکاس واقعیت های جامعه است اضافه کرد: در شهرستان محروم و مرزی درمیان مشکلات زیادی وجود دارد که باید خبرنگاران این مشکلات را به نحو احسن به مسئولان منتقل کنند.


خدادادی بیان کرد: مهاجرت به دلیل نبود شغل و کم آبی مهمترین مشکل شهرستان است و در چند سال اخیر روند مهاجرت روستائیان به کلان شهر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.


وی افزود: ماندگاری مردم در روستاها باعث تثبیت امنیت می شود و با مهاجرت مردم امنیت شهرستان برای دولت هزینه براست.


وی گفت: با گذشت بیش از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی خدماتی خوبی به مردم ارائه شده که باید خدمات نظام و انقلاب برای افزایش روحیه امید به مردم بازگو شود و انعکاس واقعیت ها توسط خبرنگار باعث پیشرفت جامعه می شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها