خبرهای داغ:
محمد علی مجاهدی:

زبان و قلم سلاح شاعران است/شاعران آیینی مورد عنایت اهل بیت هستند

استاد شعر آیینی کشور گفت: زبان و قلم سلاح شاعران است و با استفاده از آنها می‌توانند به جهاد و مقابله با تهاجم دشمنان بپردازند.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۹۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدعلی مجاهدی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان زلال رضوی که جمعه شب در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به استقبال خوب جوانان قمی از هفتمین جشنواره شعر بسیج، اظهار کرد: با توجه به جمعیت محدود شهر قم در راستای شعر آیینی شاعران این استان حرف اول را در کشور می‌زنند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در اویل بعثت، ابتدا تمام اشعاری که فاقد ارزش معنوی بود را در اسلام ممنوع کردند، همچنین مقام رسالت و نبوت را از شاعری منزه کردند و سپس به تشویق شاعران برای ادامه فعالیت و سرودن شعر پرداختند.

استاد شعر آیینی کشور با بیان اینکه هر شعری با هر محتوایی در نظر اسلام قداست ندارد و مورد قبول پیامبر(ص) نیست، عنوان کرد: در زمان جاهلیت، اعراب از شعر به عنوان یک رسانه کوبنده استفاده می‌کردند و اکثرا کلماتی را به عنوان شعر به کودکان می‌آموختند تا در مسیر حرکت پیامبر اکرم(ص) قرار گیرند و به ایشان ناسزا گویند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند «مومنی که به ولایت امیرالمومنین(ع) از اعماق قلب اعتقاد داشته باشد و برای ستایش ایشان شعر بگوید، خداوند شهری در بهشت هفت بار بزرگتر از دنیا به او اختصاص می‌دهد و همه ملائک مقرب خداوند به دیدار او می‌روند» خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) در جایگاه شعر آیینی احادیث بسیاری فرموده‌اند که نشان از این دارد که شاعرانی که در قلمرو شعر آیینی فعالیت می‌کنند مورد توجه و عنایت اهل بیت(ع) هستند.

استاد مجاهدی در پایان تصریح کرد: زبان و قلم سلاح شاعران است و با استفاده از آنها می‌توانند به جهاد و مقابله با تهاجم دشمنان بپردازند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار