خبرهای داغ:

بررسی راهکارهای مبارزه با طلاق با حضور کارشناس مسائل خانواده در پایگاه ام ابیها(س)

نشست فرهنگی با موضوع نهاد مقدس خانواده و راهکار مبارزه با طلاق به همت پایگاه مقاومت بسیج ام ابیها(س) حوزه حضرت مریم (س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۲۰۲۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

بررسی راهکارهای مبارزه با طلاق با حضور کارشناس مسائل خانواده در پایگاه ام ابیها(س)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، دکتر رفیعی از کارشناسان مسائل خانواده طی سخنانی در نشست فرهنگی پایگاه ام ابیها(س) به تبیین و اهمیت بنیان خانواده و جایگاه آن در اسلام پرداخت و افزود:آشنایی با مهارت های زندگی یکی از ضروری ترین مسائل استی که زوجین باید قبل از تشکیل خانواده،آن را آموزش ببینند.

وی گفت: متاسفانه امروزه در خصوص اصالت خانوادگی کمتر توجه می شود و افراد در انتخاب همسر، سرمایه گذاری نمی کنند به این معنا که افراد وقت کافی در شناخت معیارهای اصیل و مهم در فرد مورد نظر را قرار نمی دهند.

این کارشناس خانواده در ادامه بخشی از تفاوت های فطری زن ومرد را عنوان کرد و اهمیت این تفاوت ها تا اندازه ای است که خداوند متعال در آیه 36 سوره آل عمران اشاره ای به این تفاوت ها کرده که زن و مرد با هم مساوی نیستند.

وی همچنین توصیه های شهید مطهری درخصوص 34 تفاوت زن ومرد را یادآور شد.

رفیعی در بخش دیگر سخنان خود با تمسمک به آیه 46 سوره انفال، خانواده ها را به گذشت و صبر در برابر اختلافات خانوادگی دعوت کرد و آنان را از بگو مگوهای خانوادگی برحذر داشت و تاکید کرد:نزاع و آبرو ریزی،نتیجه ضعف افراد در مواجه با مشکلات است.

دکتر رفیعی در پاپان، با برشمردن عوامل طلاق در خانواده ها اظها داشت: وسواس، بد اخلاقی، سست شدن باورهای دینی، عدم مسئولیت پذیری، تفاوت های عمیق فرهنگی، هوس بازی، اعتیاد، کمبود محبت، عدم فرزندآوری، نداشتن مهارت های زندگی و تا حدودی مسائل مالی از مهمترین عوامل جدایی و فرو پاشی خانواده ها می باشد.

مولودی خوانی و برگزاری مسابقات فرهنگی واهداء جوایز از دیگر برنامه ای این نشست بود.


ارسال نظرات