خبرهای داغ:

نخستین نشست تشکیلاتی رده‌های بسیج دانشجویی استان قم برگزار شد

افشارنسب، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم از برگزاری نخستین نشست تشکیلاتی رده‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۳۲۵۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
نخستین نشست تشکیلاتی رده‌های بسیج دانشجویی استان قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، دانشجو نخستین نشست تشکیلاتی رده‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم با حضور 70 نفر از مسئولان و اعضای شوراهای این تشکل‌ها با هدف آمادگی بیشتر جهت ماموریت‌های سال تحصیلی آینده  در روستای قاهان قم برگزار شد.

افشارنسب، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم گفت: ازجمله مهمترین اهداف برگزاری این دوره تربیت نیروی هم‌طراز انقلاب اسلامی و رفع چالش‌های پیش‌رو نظام می‌باشد.

افشار نسب افزود علاوه بر آن آشنایی با گفتمان تربیتی در جهت محور شدن تربیت و روش‌های تربیتی در کلیه فعالیت‌های بسیج دانشجویی، آشنایی دانشجویان با رسالت، اهداف و ماموریت‌های بسیج دانشجویی، تقویت مهارت تشکیلاتی و تربیتی و انسجام آن، بیان چیستی، چرایی و چگونگی کار تشکیلاتی و تربیتی در جهت انگیزه بخشی به دانشجویان بسیجی، ایجاد انگیزه درونی در بین دانشجویان با تقویت روحیه معنوی آنان از دیگر اهداف این دوره بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم افزود در این دوره مباحث تربیتی، معرفتی، بصیرتی، مهارتی و تشکیلاتی به دانشجویان بسیجی ارائه شد. مباحث تربیتی و بصیرتی شامل برگزاری کارگاه نفوذ و کارگاه فرآیند انقلاب اسلامی جهت آشنایی بیشتر با گفتمان انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، گعده‌های معرفتی شبانه جهت افزایش انگیزه دانشجویان و پخش کلیپ‌ها و برگزاری هیئت و مراسمات مذهبی‌‌، کارگاه ساختار تشکیلات و مدیریت تشکیلاتی جهت آشنایی بیشتر مسؤلین رده با ساختار بسیج دانشجویی و برنامه‌ریزی جهت پیشبرد اهداف اصلی در سال جاری  برگزار گردید.

نخستین نشست تشکیلاتی رده‌های بسیج دانشجویی استان قم برگزار شد

وی افزود در راستای افزایش مهارت دانشجویان در خصوص فن بیان و نحوه برنامه ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت تدبیر برگزاری جلسه شورای بسیج در دوره  اندیشیده شد که در انتها به سخنگوی مجموعه تریبونی جهت ارائه برنامه‌ها اختصاص داده شد.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قمحضور معاونت‌های ناحیه بسیج دانشجویی در این دوره از جمله مزایا و برکات این دوره بوده که سبب آشنایی بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر دانشجویان شده در ضمن جهت بهره‌برداری از حضور این عزیزان گعده‌های شبانه پیش  بینی شده بود.

وی گفت: از جمله برنامه‌های تفریحی در این دوره نیز برگزاری مسابقات فوتسال مابین دانشگاه‌ها بود در ضمن از آنجایی که روستاهای قاهان منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا می‌باشد از ظرفیت‌های این منطقه نیز به خوبی استفاده شد
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم به حضور افتخاری سردار احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در این برنامه اشاره کرد و گفت: ایشان با آرامش به  تمام حرف دانشجویان گوش دادند و آنها را در راستای پیشبرد اهداف نظام راهنمایی گردند. در ضمن با شناسایی خانواده‌های شهدا و جانبازان روستا، سردار احمدی از یکی از خانواده های شهید روستا بازدید کردند.

وی در پایان گفت: در این نشست دکتر رضازاده از کارشناسان مسائل سیاسی به بررسی و تحلیل موضوعات سیاسی روز کشور برای شرکت کنندگان پرداخت.
ارسال نظرات