زائر ساوجی راهیان نور غرب کشور:

انقلاب اسلامی عزت و استقلال برای ایران و ایرانی به ارمغان آورد

زائر ساوجی راهیان نور غرب کشور گفت: عزت و استقلال امروز کشور به برکت انقلاب اسلامی برای ایران و ایرانی به ارمغان آورده شد.
کد خبر: ۸۹۰۳۴۳۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
حسن پورخاک زائر 38 ساله ساوجی اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به حضور خود در این مناطق و زیارت یادمان‌های شهدا برای نخستین بار گفت: تجربه زیارت یادمان‌ شهدای جنوب را دارم ولی اولین باری است که به مناطق عملیاتی غرب کشور آمده‌ام.

وی افزود: هم مناطق عملیاتی جنوب و هم مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب کشور مظلومیت خاص خود را دارند ولی باور دارم در همان نگاه اول مظلومیت مناطق عملیاتی غرب کشور ملموس‌تر است و حتی مردم این منطقه هم مظلوم‌تر بودند.

این زائر ساوجی با یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس و جنایات منافقین در جبهه‌های غرب کشور گفت: جنایاتی که منافقین کوردل بر مردم، پاسداران و بسیجیان در این خطه از کشورمان روا داشتند را امروز در سوریه و عراق توسط گروه‌های تکفیری و تروریستی تنها سراغ داریم و ولاغیر؛ جنگ در جبهه‌های غرب بسی دشوارتر از جبهه‌های جنوب بود چراکه در جبهه‌های جنوب درگیری‌ها رو در رو بود.

پورخاک ادامه داد: جنایات وحشیانه و به دور از هرگونه انسانیت و خوی انسانی منافقین در این مناطق حکایت از مظلومیت و غربت شهیدان جبهه‌ها غرب کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه اثرات جنگ تا سالیان طولانی در مناطق درگیری باقی خواهد ماند، گفت: هر جنگی هم از نوع سخت یا نرم به مراتب اثراتی را در مناطق درگیر به همراه خواهد داشت ولی تبعات و اثرات جگ سخت ملموس تر است از این رو مردم مناطق غرب کشور با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند، مشکلاتی که ناشی از بیکاری است و در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می‌برند.

این زائر ساوجی ادامه داد: امروز هم سوریه و مردم آن درگیر جنگی هستند که خسارات ناشی از آن در بخش‌های مختلف دیده می‌شود اما بحمدالله در حال حاضر وضعیت بهتری را نسبت به سال‌های اخیر دارد چراکه رزمندگان سوری و دیگر رزمندگان اسلام که می‌خواهند از اسلام و بشریت دفاع کنند در مقابل دشمنان تا پای جان ایستادگی می‌کنند تا وضعیت مطلوب‌تری را نسبت به آنچه که امروز شاهدیم در سوریه داشته باشیم.

پورخاک با بیان اینکه زائران راهیان نور سفیران فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه هستند، گفت: امروزه باتوجه به گسترش فضای مجازی و جنگ نرم دشمن بایستی راهکاری برای مقابله اندیشیده شود، که در این زمینه هم ما زائران و هم مسئولین وظایفی را بر عهده دارند که یکی از این وظایف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود: ما به عنوان سفیران راهیان نور بایستی گفت‌وگوهای چهره به چهره با دوستان و خانواده‌ها داشته باشیم و این رنج و اضطراب، مظلومیت و مقاومت همکیشان‌مان در دوران دفاع مقدس داشتند را مطرح و منتقل کنیم. فیلم‌ها و سمتنداتی که از عملیات‌های مختلف در این مناطق تهیه شده را به نمایش بگذاریم و امیدوارم بااستفاده از این ابزار و امکانات بتوانیم در انجام مسئولیت و وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

این زائر ساوجی با درخواست از افرادی که هنوز از مناطق عملیاتی بازدید نکرده‌اند، گفت: به هموطنانم توصیه می‌کنم به این مناطق بیایند و از نزدیک مظلومیت این مناطق را درک کنند و ببینند که از سال 59 کشورهای مدعی حقوق بشر چه جنایاتی را علیه مردم این مناطق انجام دادند و چه انسان‌های والامقامی از اقشار مختلف برای دفاع از اسلام در این مناطق با فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت رسیدند.

پورخاک خاطرنشان کرد: بیایند و ببینند و به خاطره‌ها بسپارند که چگونه با دست خالی بسیج، ارتش و سپاه در مقابل دشمن ایستادند، چه نوجوانانی که دفاع را وظیفه خود دانستند و وارد میدان نبرد شدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست متجاوزین بیافتد و این‌ها محقق نشد مگر به برکت انقلاب اسلامی که عزت و استقلال را برای ایران و ایرانی به ارمغان آورد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات