خبرهای داغ:
در آستانه سال تحصیلی جدید انجام می‌شود؛

تبادل دفتر و کتاب کهنه با دفتر نو در غرفه‌های بازیافت سطح شهر قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح تبادل دفتر و کتاب کهنه با دفتر نو در غرفه‌های بازیافت سطح شهر در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۳۶۵۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید عبدالله میرابراهیمی، با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف با موضوع تبادل پسماند خشک در غرفه‌های بازیافت، گفت: طرح هایی همچون تبادل گل و گیاه، کتاب، لوازم ورزشی با پسماند خشک در غرفه‌های بازیافت مستقر در مناطق هشتگانه در حال اجرا است.

وی استقبال شهروندان از اجرای طرح‌های مذکور را مطلوب عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم، با ارائه آموزش‌های مختلف شهروندان را نسبت به ضرورت تفکیک پسماند در منازل حساس کرده و با اجرای طرح‌های تبادل انگیزه شهروندان را برای انجام تفکیک تقویت کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به اجرای طرح تبادل دفتر و کتاب کهنه با دفتر نو در سطح غرفه‌های بازیافت اشاره کرد و گفت: مقادیر بالایی از دفتر و کتاب هرساله پس از امتحانات آخر سال دانش آموزان به عنوان پسماند کنار گذاشته می‌شود، در صورتی که می‌توان آنها را دوباره به چرخه مصرف بازگرداند.

به گفته میرابراهیمی، این طرح در 25 غرفه بازیافت سطح شهر اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند کتب و دفاتر کهنه خود را با دفاتر جدید مبادله کنند.

وی ابراز کرد: هر کیلو دفتر و کتاب کهنه معادل 500 تومان محاسبه می‌شود و شهروندان می‌توانند در ازای آن از دفاتر نو بهره‌مند شوند.
ارسال نظرات