خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه گمیشان:

مسجد پایگاهی برای راهبردی کردن اتحاد دین و سیاست است

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه گمیشان گفت: مسجد پایگاهی برای راهبردی کردن اتحاد دین و سیاست است.
کد خبر: ۸۹۰۴۵۱۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام سلما پور مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه گمیشان درباره روز مسجد گفت:  مسجد در عصر آغازین اسلام ،افزون بر عبادت ، مرکزی برای اداره حکومت نیز بود،پس ازآن  به عنوان مدرسه نیز مورد استفاده قرار گرفت.بعد ها وقتی دارالحکومه و مدرسه ساختند ، مسجد به عبادت اختصاص داده شد.

وی در ادامه افزود: مساجد هم از لحاظ نرم افزاری و هم به لحاظ سخت افزاری (مکان و پایگاه) نقش اساسی در تامین کادر انقلاب اسلامی داشت، این پیوند در دوران دفاع مقدس  به اوج خود رسید و مساجد در حقیقت به پایگاه جذب و آموزش و تربیت و اعزام رزمندگان اسلام مبدل گشت.

حجت الاسلام سلما پور بیان داشت: مساجد در دوران دفاع مقدس از جمله مراکز مهم اعلام اقلام موردنیاز جبهه ها و نیز محل جمع آوری کمک های مردمی بودند. از جمله کارکردهای دینی،فرهنگی و اجتماعی این پایگاه مهم اسلامی کانونی برای گردهمایی مسلمین در تجمعات مختلف دینی و مذهبی و مکانی برای ادای شرایع و عبادت ، و محلی برای تصمیم گیری در مورد مسائل مختلفی چون جنگ و سخنرانی های سیاسی و اعتقادی و مکانی برای قضاوت و دادرسی است. مقام معظم رهبری درباره مسجد فرمودند: ملت ایران مساجد را باید یک پایگاه معرفت و روشن بینی و روشنگری و استقامت ملی به حساب بیاورند . خطاست ار کسی خیال کند در مسجد فقط چند رکعت نماز می خوانند و بیرون آیند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه گمیشان در ادامه گفت: مساجد در طول تاریخ فعالیت خود رانشان داده است که برای راهبرد ی کردن اتحاد  دین و سیاست نقش اول را به عهده دارند. بسیاری از شاهان برای مشروع جلوه دادن حکومت خود در ظاهر به مساجد  و روحانیت  نزدیک می شدند در حالیکه انقلاب اسلامی ما  ماهیتی دینی دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر کار کرد اجتماعی مسجد ارتقا پیدا کند و محل اجتماعی اهالی یک مرحله در مسجد محل باشد و فعالیت های فرهنگی با نظر روحانی مسجد انجام شود ، شاهد کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده خواهیم بود که در پی تحکیم خانواده به طریق اولی جامعه نیز از سلامت اجتماعی بالاتری برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها