خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) :

اجرای "طرح مسجد محوری" در استان/ استفاده از نسل جوان در ترکیب هیئت امنای مساجد

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: ترکیب هیئت امناها را باید تغییر دهیم و از قشر جوان استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۴۹۰۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ اسماعیلی جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: برخی از ارکان مسجد خوب کار کردند و جدا شدن هیئت های مذهبی از برخی از مساجد ک مشکل جدی است.

وی عنوان کرد: گروه های جوان خارج از مسجد هیئت تشکیل دادند و گروه های کهنسال در داخل مسجد ماندند و این آفت است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: باید توجه به جوانان شود که از مسجد جدا نشوند. هیئت امناها ارزیابی، جابه جایی و بازسازی نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه بعضی هیئت امناها چندین سال است در مسجد حضور کمرنگ دارند و برنامه جدیدی ندارند افزود: ترکیب هیئت امناها را باید تغییر دهیم و از قشر جوان استفاده کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: نسبت به مدیر و متولی در مسجد بازنگری نیاز است که آیا وظیفه شان را به خوبی انجام میدهند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از مساجد تک ساعت کار می کنند. خیلی برنامه متنوع ندارند و فقط هم و غم آنها مسائل داخلی مسجد است .

اسماعیلی با بیان اینکه در تاریخ دینی و مکتب ما مساجد کارکردهای متنوعی داشتند که هر کدام باعث جذب افراد می شود ادامه داد: از صدر اسلام تربیت نیروهای مبارز و رزمنده در مسجد فراموش شد اما بعد از پیروزی انقلاب این روند برگشت.

وی با بیان اینکه بخش هایی هست که موجب جذب افراد به مسجد می شود افزود: عدم نقش دادن به مردم و جوانان یکی از آفت ها در مسجد است . همه امورات توسط تعدادی محدود اداره می شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه برنامه مسجد تقسیم شود بین آحاد مردم تا مساجد فعالی داشته باشیم اظهارداشت: دست به دست هم دهیم و از ظرفیت ها استفاده کنیم، جذب به نماز داشته باشیم و بعد برنامه های فرهنگی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط ضعیف با حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مدارس حومه و ارتباط با نهادهای خارج از مسجد بعضا ضعیف است. هیئت امناها بعضی ها در تخصصی های مختلف قرار نگرفتند و در زمینه برنامه های فرهنگی و حضور جوانان نیاز به برنامه ریزی است. دغدغه مند باید نگاه کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: دنبال مدیریت دولتی مساجد نیستیم  اما نیاز دارند که کمکشان کنیم و راهکار فکری دهیم. در راستای اجرای طرح تصمیم داریم که اگر از نظر اقتصادی هم بتوانیم کمک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد ملایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهارداشت : روز جهانی مسجد نشانه این است که سو گیری همیشگی استکبار با مسجد است.

وی با بیان اینکه اگر نظام بوجود آمده و اسلام حفظ شده به خاطر مسجد بوده و تداوم آن بر عهده مسجد بوده است افزود: احیاء مسجد تراز انقلاب اسلامی هدف ما است.

ملایی ادامه داد: همزمان با روز جهانی مسجد همایش استانی با همکاری نهادهای مرتبط با مسجد سه شنبه 31 مردادماه روز شهادت امام جواد(ع) با حضور شهدای گمنام بر گزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همایشی با عنوان "مسجد کانون مقاومت و بستر نشر فرهنگ ایثار و شهادت" در مسجد باقرالعلوم برای تجدید میثاق با شهدا برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در طول هفته نهادهای مختلف مرتبط با مسجد برنامه اجرا می کنند . سرکشی و دیدار با ائمه جماعات در سراسر استان و تقدیر از خدام و هیئت امناها و فرماندهان پایگاه های بسیج را داریم.

ملایی ادامه داد: سوگیری مرکز رسیدگی به امور مساجد این است که به سمت مسجد تراز انقلاب اسلامی همه ویژگی هایی که یک مسجد اسلامی باید داشته باشد را مدنظر قرار دهیم.

حجت الاسلام نوفرستی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) در این دیدار اظهارداشت: امروز در جهان اسلام نقش امثال حججی ها را از مساجد داریم اما نوع تاثیرپذیری ها متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هایی که در چند سال اخیر در مساجد هماهنگ شده است ؛ کانون و پایگاه را با محوریت امام جماعت پای کار آمدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال 70 موضوع مسجد محوری را بیان فرمودند که محور نیز باید امام جماعت باشد و تمام ارکان در مسجد حول محور امام جماعت فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه دستور العمل در سپاه داریم که فرمانده را امام جماعت انتخاب می کند افزود: هرجا توفیق داشتیم رکن اساسی را با روحیه انقلابی و جهادی مدیریت کنیم تمام ارکان هماهنگ جلو رفتند.

نوفرستی با بیان اینکه اکنون با تشکیل قرارگاه در مسجد می خواهیم آسیب ها را مرتفع سازیم افزود: چون تهدیدات خاصی وجود دارد که دشمن مساجد را مورد هجوم قرار داده و قصد داریم با راه اندازی قرارگاه در مسجد همه مجموعه ها را پای کار بیاوریم که در کنار هم در برابر جنگ نرم مقاومت کنند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها