خبرهای داغ:

برگزاری جشنواره روز جهانی مساجد در روانسر

امام جمعه روانسر در همایش بزرگداشت هفته مساجدگفت: اصلی ترین کارکرد مساجد ایجاد و حفظ وحدت بین امت اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۵۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

به گزارش  خبرگزاری بسیج از روانسر، روانسر، ماموستا عبداله غفوری امام جمعه روانسر در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد و جشنواره برترین‌های مسجد که در تالار فرهنگی تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان روانسربرگزار گردید، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مسجد شروع شد و این مساجد بودند که به این نظام عظت و عظمت دادند.

امام جمعه روانسر تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین کارکرد‌های مساجد ایجاد و حفظ وحدت بین امت اسلامی است.

ماموستاغفوری اظهار داشت: امام جماعت مساجد باید در مسجد جدا از اجرا برنامه‌های دینی و مذهبی در دیگر امور و فعالیت‌های اجتماعی که باعث رونق مسجد و تقویت روحیه مردم مخصوصا جوانان شود فعالیت کنند، تا مسجد را پایگاهی برای گذراندن اوقات فراغت و مکانی امن برای فعالیت‌ها روزانه خود انتخاب کنند.

 

ملا عبداله غفوری در پایان خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهر روانسر تنها دو مسجد داشت، اما امروز به برکت این نظام مقدس در شهر و روستا‌ها و بخش شاهو ۱۰۵ مسجد دایر می‌باشد.
امام جمعه روانسر، گفت: امت اسلامی باید از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) الگو بگیرند و امامان جمعه باید در میان جامعه الگو باشند.

در ادامه محمدرضا الفتی فرمانده سپاه روانسر با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در انقلاب، عنوان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی نیز شاهد بودیم که دفاع از میهن اسلامی و آغاز قیام حضرت امام (ره) از سنگر مساجد برنامه ریزی وعملیاتی شد.

وی تصریح کرد: مسجد نخستین و مهم‌ترین مرکز و نهاد جامعه‌ی اسلامی، از صدر اسلام تاکنون، بوده است و این کارکرد‌های عبادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی را داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه روانسر در پایان به کارکرد‌های اساسی مساجد به ویژه ارتقای سطح فرهنگی جامعه و تربیت اعتقادی جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های بسیج حول محور مساجد قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات