خبرهای داغ:
رئيس اتحاديه جايگاه‌‌داران سوخت كشور:

نظام سوخت‌رساني در كشور متحول است

رئيس اتحاديه جايگاه‌‌داران سوخت كشور گفت: نظام سوخت‌رساني در كل كشور در حال تحول است و با برنامه‌ريزي‌هاي دولت تغييرات عمده‌اي در زمينه نحوه تحويل سوخت در آينده‌اي نزديك ايجاد مي‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۷۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بیژن حاج محمدرضا پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نظام سوخت‌رسانی در کل کشور در حال تحول است اظهار کرد: با برنامه‌هایی که دولت دارد تغییرات عمده‌ای در زمینه نحوه تحویل سوخت در آینده‌ای نزدیک به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد برند در این زمینه پیگیری می‌شود که حضرت آقا نیز مخالفت کردند. در نظر دارند شرکت‌های کاغذی که چند ماه گذشته به ثبت رسیده به عنوان برند و مارک معرفی کنند در حالی که این شرکت‌ها مارک و برند نیستند و کار خاصی نیز انجام نمی‌دهند. 

وی عنوان کرد: شرکت ملی نفت ایران در دوران پیش از انقلاب تعداد زیادی جایگاه داشت و مراکز سوخت‌رسانی را نگهداری می‌کرد ولی جایگاه‌های شرکت به فروش رسید.

حاج‌محمدرضا یادآور شد: اکنون در سطح کشور تنها جایگاه‌های مربوط به بخش غیر دولتی وجود دارد. در حال حاضر 2 هزار جایگاه CNG و 4 هزار جایگاه‌های فرآورده نفتی در سطح کشور فعال هستند.

وی با اشاره به تحول در طول 10 سال آینده گفت: با تحول در این زمینه سوخت‌رسانی متحول می‌شود و فرآورده‌های جدید جایگزین فرآورده‌های فسیلی خواهد شد.

رئیس اتحادیه جایگاه‌‌داران سوخت کشور ادامه داد: به عنوان مثال اکنون در تهران خودروهایی مشاهده می‌شود که با برق و بنزین حرکت می‌کند و در هر 100 کیلومتر دو یا سه لیتر بنزین و باقیمانده از باتری مصرف می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون به بخش خصوصی توجه می‌شود تا بخش دولتی در زمینه سوخت‌رسانی غیرفعال‌تر شود. دولت توجه کند که توان اداره سیستم داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد ولی می‌خواهند شرکت ملی پخش فرآورده را منحل کنند که پیشنهاد شد که توان خریداری و جایگزین وجود دارد.

حاج‌محمدرضا خاطرنشان کرد: برند جنس خاص است به عنوان مثال شلوغ‌ترین پمپ بنزین‌های هند مربوط به چند جایگاه خاص و برند است زیرا مواد داخل بنزین آنها ماندگاری بنزین را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت سوخت ماده اساسی است و کل حمل و نقل کشور وابسته به توزیع سوخت است بنابراین در تصمیم‌گیری‌ها باید دقت لازم انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار