خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر در درمیان:

انتقال پیام واقعه غدیر نیاز به یک تریبون قوی دارد

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر در شهرستان درمیان گفت: پشتوانه واقعه غدیر یک حدیث متواتر است که همگان آن را قبول دارند و برای انتقال این پیام به نسل جوان با منبر های معمولی و یکطرفه نمی‌شود بلکه نیاز به منبرهای قوی و نمایشی دارد.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۶۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی، امام جمعه شهرستان درمیان و رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر در شهرستان درمیان ، اظهار کرد: امسال توفیقی نصیب مردم ولایت مدار شهرستان درمیان شده و واقعه غدیر در این شهرستان مرزی که دارای مردمانی از دو مذهب شیعه و سنی است برگزار خواهد شد.

 وی افرود: واقعه غدیر چند سال است که در خراسان جنوبی بازسازی می‌شود و به دلیل استقبال خوب مردم از بازسازی اولین بار این واقعه در شهرستان بیرجند بنا بر این شد که این موضوع فرهنگی تاریخی هر سال دریکی از شهرستانهای استان برگزارشود.

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان بیان کرد: تا کنون این برنامه در شهرستانهای بیرجند، نهبندان و سربیشه برگزار شده است.

 حجت الاسلام حسینی اذعان کرد: همانطور  که برنامه ریزی شده وتصمیم گرفته شد که این برنامه گردشی هر سال در یک شهرستان باشد، امسال نوبت بازسازی واقعه غدیربه شهرستان درمیان رسید و در شهرستان زیرکوه هم این برنامه مهم تاریخی و فرهنگی بازسازی خواهد شد.

 وی تصریح کرد: بدلیل تاثیر گذاری فن و هنر نمایش در مخاطب ستاد بازسازی واقعه غدیر تصمیم گرفت که با زبان نمایش، بازسازی صحنه و هنر چندرسانه ای این پبام اعتقادی و مذهبی را منتقل کند.

 رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرشهرستان گفت:دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر فرمانده ناحیه سپاه شهرستان و امام جمعه شهرستان به عنوان رئیس ستاد مسئولیت  این کار را بر عهده دارند.

 حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: این ستاد کمیته های دارد که شامل کمیته  پشتیبانی وفنی، کمیته فرهنگی و کمیته پژوهش و تحقیقات منابع است که تا کنون این کمیته ها در سطح شهرستان شکل گرفته و جلساتی داشته است.

 وی خاطر نشان کرد: در واقع همه نهادهای شهرستان به نوعی در برگزاری این مراسم همکاری دارند.

 رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان  با اشاره به محل بازسازی واقعه  غدیر، اظهار کرد: محل درنظر گرفته شده بین روستای گسک و منصورآباد در بخش قهستان است و با جاده اصلی محور اسدیه_ بیرجند فاصله کوتاهی دارد، همشهریان در بخش مرکزی و گزیک و حتی مردم از مرکز استان به راحتی و طی مدت زمان کوتاهی می‌توانند خود را به این محل برسانند.

 حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: ستاد بازسازی واقعه غدیر کاملا مردمی است و منبع مالی دولتی ندارد و هزینه مورد نیاز با همکاری مردم ولایت مدارشهرستان تهیه خواهد شد، هزینه مورد نیاز حدود 50 میلیون تومان و بیشتر پیش بینی شده است.

 وی خاطر نشان کرد: نیروهای بکار گرفته شده در بازسازی واقعه غدیر همه بومی منطقه هستند که پیش بینی شده نیروی مورد نیاز از زن و مرد همه به بیش از200نفر برسند.

 رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان بیان کرد : هنروران بومی سه روز قبل از برگزاری مراسم در محل بازسازی آموزشهای مورد نیاز را فرا گرفته و تمرینات لازم را انجام خواهند داد.

 حجت الاسلام حسینی گفت: طراحی متن بر اساس اشتراکات بین شیعه و سنی پیرامون حدیث متواتر واقعه غدیر است و انتظار می‌رود که این مسئله مهم تاریخی فرهنگی به درستی به نسل جوان منتقل شود.
 وی بیان کرد: پشتوانه واقعه غدیر یک حدیث متواتر است که همگان آن را قبول دارند و برای انتقال این پیام به نسل جوان با منبر های معمولی و یکطرفه نمی‌شود بلکه نیاز به منبرهای قوی و نمایشی دارد.

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان تصریح کرد: هنر نمایشی در برگزاری تعزیه و مراسم غمگین مذهبی تاثیر گذار بوده و جواب داده است لذا از این روی بهتر است مراسم فرح  بخش مذهبی مثل غدیر هم به زبان نمایش به مردم معرفی و به نسل های بعد منتقل شود.
 حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: انتظار داریم که برادران اهل سنت بدانند که واقعه غدیر متعلق به تشیع نیست و در مقابل شیعه ها هم بدانند که غدیر خاص شیعه نبوده و به همه ادیان و مذاهب تعلق داشته و همه به جز ناصبی ها مسئله غدیر را قبول دارند.

 وی ادامه داد: نتیجه غدیر محبت به حضرت علی (ع)  و اولادش و ائمه هدی است.

  رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان گفت: حدیث غدیر از جمله حدیث های است که به صورت متواتر بیان شده تا به ما رسیده است و این حدیث آنقدر نقل شده که اتفاق بر کذبش محال است.

 حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: حدیث های مذهبی و دینی ما محدود اند که مانند غدیر و ثقلین به صورت متواتر بیان شده باشند.

 وی یاد آور شد: در این مدت با مولوی های شهرستان هم جلساتی داشته و به سوالات ما در این زمینه پاسخ داده اند که کمال تشکر را  از این بزرگواران داریم.

 رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان اذعان کرد: در سطح شهرستان و روستاها برای حضورمردم در این مراسم سرویس ایاب و ذهاب پیش بینی شده است.

 حجت الاسلام حسینی از طریق این رسانه از همه مردم (شیعه و سنی) و مسئولان شهرستان  برای شرکت و حضور در این مراسم تاریخی فرهنگی بزرگ دعوت کرد.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها