خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

توجه ویژه به استان‌ها در توزیع منابع/تبدیل قم به قطب فرهنگی کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در واگذاری عادلانه منابع به استان‌ها توجه ویژه شده است، گفت: در سال 95 نیمی از منابع و در سال جاری بیش از 60 درصد منابع در استان‌ها توزیع شده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۹۱۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید عباس صالحی جمعه شب در نشست صمیمی با فرهیختگان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد برنامه‌های سفر سه روزه خود به شهر مقدس قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در این سفر فرصت بسیار خوبی فراهم شد تا بتوانیم از نقطه نظرات علما برای ارتقاء فعالیت‌های خود بهره مند شویم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در دیداری که به مناسبت هفته دولت انجام شده است، اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال توزیع عدلانه منابع سازمانی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در واگذاری عادلانه منابع به استان‌ها توجه ویژه شده است، بیان کرد: در سال 95 نیمی از منابع و در سال جاری بیش از 60 درصد منابع در استان‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در وزارت ارشاد نسبت به شفایت در سیاستگذاری، اجرا و نظارت توجه ویژه ای شده است گفت: به دنبال این هستیم که اتاق‌هایی ایجاد شده تا همه بتوانند دستورالعمل‌ها را مشاهده کرده و در جریان روند فعالیت‌ها قرار گیرند.

صالحی با تاکید بر اینکه شفافیت در امور موجب تقویت نقد پذیری و رفع مشکلات می شود، تصریح کرد: ما از این طریق خود را در معرض داوری و نقد مردم قرار می دهیم.

وی با اشاره به نقش کتاب در سقوط یا صعود فرهنگ یک کشور بیان کرد: تمام تلاش خود را در حوزه نشر به کار می گیریم تا جایگاه کتاب و نشر به وضعیت واقعی خود برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وضعیت و جایگاه استان قم اشاره کرد و گفت: شهر قم در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی دارای ویژگی‌های مهمی است.

وی از تک شهرستان بودن قم به عنوان یک ویژگی برای این استان ذکر کرد و گفت: شهر قم دارای ظرفیت‌های بسیاری است و باید به عنوان قطب فرهنگی در کشور معرفی شود.

ارسال نظرات