نماز عید سعید قربان در برازجان برگزار شد

نماز عید سعید قربان هم­زمان با سراسر کشور در برازجان مرکز شهرستان دشتستان به امامت حجت الاسلام شیخی امام جمعه موقّت برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۲۸۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام شیخی در خطبه­ های نماز عید سعید قربان گفت: امروز جمعه دو عید مسلمانان با هم تقارن پیدا کرده است که یکی روز جمعه است که خود از اعیاد مسلمانان به شمار می­ آید و دیگری عید سعید قربان است که خواندن نماز این عید در زمان غیبت امام عصر (عج)، مستحب مؤکّد و در زمان ظهور ایشان، واجب عینی است.

وی اظهار داشت: اگرچه حضرت ابراهیم (ع)، فرزندش اسماعیل (ع) را به فرمان خداوند به قربانگاه برد و قصد داشت او را به فرمان خداوند قربانی کند امّا این قربانی به او بخشیده شد ولی ما در طول تاریخ بشریّت، قربانی­ هایی مانند حوادث روز عاشورا داریم که امام حسین (ع) فرزندان عزیز و یاران باوفایش را در راه خدا قربانی کرد.

خطیب نماز عید سعید قربان برازجان افزود: در عصر کنونی نیز مادرانی داریم که عاشقانه فرزندان خود را به قربانگاه می­ فرستند امّا این قربانگاه تفاوتی با سایر قربانگاه­ ها دارد و آن این است که آن­جا جولانگاه دشمنانی است که کمر همّت بسته­ اند تا به مقدّسات مسلمانان اهانت کنند.

امام جمعه موقّت برازجان در پایان ضمن ابراز خرسندی از بازگشت پیکر شهید پاسدار مدافع حرم محسن حججی به کشور، بازگشت پیکر مطهر این شهید را همراه با عزّت و افتخار عنوان و این خبر را به خانواده این شهید، ملّت شریف ایران و مدافعان حرم تبریک گفت.

انتهای خبر/

ارسال نظرات