خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

بانک‌ها در جهت کسب‌وکار حلال گام بردارند؛ نظام بانکداری نیازمند زیرساخت است

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: آموزه‌های دینی ما و اهل‌بیت (ع) بر کسب‌وکار حلال بوده و یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند در این راه قدم بردارد بانک‌ها هستند.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۸۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
بانک‌ها در جهت کسب‌وکار حلال گام بردارند؛ نظام بانکداری نیازمند زیرساخت است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با مدیران و روسای شعب بانک مهر اقتصاد که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در جهت رفع مشکلات مردم کوشید، اظهار داشت: امیدواریم بانک‌ها در چهارچوب بانکداری اسلامی حرکت کنند تا مشکلات و دغدغه‌های مردم از این طریق حل شود.

وی بابیان اینکه باید برای کسب روزی حلال تلاش کرد، افزود: آموزه‌های دینی ما و اهل‌بیت (ع) بر کسب‌وکار حلال بوده و یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند در این راه قدم بردارد بانک‌ها هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید به سمت بانکداری اسلامی حرکت کنیم، عنوان کرد: برخی افراد در رابطه با نظام بانکداری سوالاتی می‌پرسند که آیا شما بعد از ۳۸ سال می‌توانید یک الگوی اسلامی را به ما نشان دهید؟ و اینکه شما در زمینه بانکداری چه روشی را در این زمینه ارائه کرده‌اید؟

امام‌جمعه قم مسئله ربا و بانکداری اسلامی را از دغدغه‌های علما و مراجع خواند و ابراز کرد: مسئله ربا و بانکداری یک مسئله دینی است و در این رابطه روایت داریم که اگر فردی ربا بخورد در واقع به جنگ با خداوند پرداخته است.

وی بابیان اینکه برخی بانک‌های خارج از کشور درصد سود کمتری از مشتری می‌گیرند، تصریح کرد: چرا باید رونق اقتصادی دیگران که نام اسلام را یدک نمی‌کشند خوب باشد، ولی نوبت به ما که می‌رسد و می‌خواهیم بانکداری اسلامی را داشته باشیم سود را بالا و پایین می‌آورند؟

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه برخورد با مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه کرد، بیان کرد: باید با مشتریان با روی گشاده برخورد کرد و تا می‌توان گره‌ای را از مشکل آنان باز کرد.
ارسال نظرات