عزیزی؛

مخدرها و روان‌گردان‌ها جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند

مشاور مذهبی خانواده گفت: همیشه یکی از طیف‌های مهم جمعیت شناختی که درگیر سوء مصرف مواد یا در خطر ابتلا به آن قرار دارند، جوانان هر جامعه هستند که خود در حال گذر کردن از بحران‌های عمده اجتماعی، هویتی، شغلی، خانوادگی و فردی هستند.
کد خبر: ۸۹۱۳۰۴۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید عزیزی مشاور اسلامی در جمع خانواده‌های شهرستان اراک در مراسم جشن دهه امامت و ولایت که در پارک ترنم کوی امام علی (علیه السلام ) این شهرستان برگزار شد،با تاکید بر لزوم بسترسازی مناسب برای رشدفکری و تربیتی فرزندان گفت:  خانواده سالم بستر مناسبی برای رشد و شكوفایی و بالندگی اعضای خود فراهم می‌كند و در حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی آنها تأثیر فراوان و غیرقابل انكاری دارد.

وی ادامه داد: در مقابل، خانواده ناسالم زمینه را برای ایجاد اختلاف در ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی فراهم كرده و افراد را به سمت بزهكاری سوق می‌دهد.

این مشاور و کارشناس دینی تصریح کرد: اعتیاد هر یک از اعضای خانواده می‌تواند در درجه اول نهاد خانواده و در درجه دوم جامعه را به مخاطره بیاندازد.

عزیزی افزود: روبرو شدن نوجوانان و جوانان در عصر حاضر با چالش‏ها و پدیده‏‌های متفاوتی نظیر تنوع طلبی، لذت طلبی، کاهش کنترل و نظارت اجتماعی بر رفتار و عملکرد فرزندان، وجود اختلافات خانوادگی، احساس درماندگی در بیان احساسات، عزت نفس پایین، ضعف اعتقادات دینی، تغییر الگوی مصرف و ارائه صدها نوع مواد مخدر با نام‏‌های جذاب از جمله مسائلی است که  لزوم توجه به جوانان و آسیب‏‌های فراروی آنان از جمله اعتیاد را به عنوان یک مسئله و بحران بیش‌تر نمایان می‌‏سازد.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد و اثرات آن بر نیروی انسانی جامعه به نحو قابل ملاحظه‌ای مورد توجه است، همیشه یکی از طیف‌های مهم جمعیت شناختی که درگیر سوء مصرف مواد یا در خطر ابتلا به آن قرار دارند، جوانان هر جامعه هستند که خود در حال گذر کردن از بحران‌های عمده اجتماعی، هویتی، شغلی، خانوادگی و فردی هستند و هر کدام از آن بحران‌ها و عدم توانایی در حل و انطباق با آن می‌تواند منشأ گرایش یک جوان به مصرف مواد مخدر باشد.

برگزاری تئاتری با مضمون آسیب‌های اعتیاد و اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی و همچنین اهدای جوایز به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان از جمله برنامه‌های این مراسم جشن بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات