پزشک جهادگر مستقر در بیمارستان صحرایی چهارچشمه خمین:

خدمت به بیماران را وظیفه خود می‌دانم

یک پزشک جهادگر مستقر در بیمارستان صحرایی خمین گفت: تنها انگیزه حضور خدمت به مردم محرومان است.
کد خبر: ۸۹۱۳۲۳۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

دکتر شاه‌حیدری متخصص اورولوژی پزشک جهادگر حاضر در بیمارستان صحرایی شهید مدافع حرم «علی‌اکبری عربی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه برای سومین سال متوالی در بیمارستان‌های صحرایی بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی به مردم مناطق محروم خدمات رسانی می‌کند، گفت: تنها انگیزه حضور خدمت به مردم محرومان است.

وی افزود: وقتی در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنیم با دیدن بیمارانی که واقعا نیازمند اقدامات درمانی هستند ولی شرایط مالی و امکانات لازم را برای مراجعه به پزشک ندارند این حس را پیدا می کنیم که خدمت رسانی وظیفه است و باید به نحو احسن این وظیفه را در مقابل محرومان انجام دهیم.

این متخصص اورولوژی تصریح کرد: در بیمارستان صحرایی شازند و خنداب نیز توفیق خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند را داشتم. مناطقی که محرومیت یکسانی داشتند.

این پزشک جهادگر با اشاره به اینکه مناطق محروم تنها از محرومیت در حوزه درمان رنج نمی‌برند، گفت: محرومیت در این حوزه تنها یک مورد است متاسفانه مناطق محروم از بسیاری امکانات در بخش‌های مختلف راه‌سازی، آموزش و پرورش، مسجد و حسینیه، حوزه ورزش و ... در محرومیت بسر می‌برند و متاسفانه این مسئله در بسیاری از روستاهای کشور وجود دارد.

وی افزود: طرح تحول سلامت در بخش هزینه‌های بیمارستانی کمک شایانی به بیماران کرده است ولی شرایط دیگری بایستی برای بیماران تسهیل شود تا بتوانند به راحتی به امکانات دسترسی پیدا کنند.

شاه‌حیدری با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت نیازمند تغییرات در روند اجرا است، گفت: با این هزینه‌ها نمی‌توان طرح را ادامه داد چراکه کاهش چشمگیر هزینه‌های درمان این تمایل را برای دیگر بیمارانی که دغدغه مالی ندارند ایجاد کرده که به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند که این خود باعث شده بار این بیمارستان‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات