خبرهای داغ:
استاندار قم عنوان کرد

تقدیر از اقدامات ارزنده کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان

استاندار قم از اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد درعرصه توانمند سازی و خودکفایی مددجویان تقدیر کرد.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۳۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

به گزاررش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی در حاشیه مراسم واگذاری 20 دستگاه وانت نیسان برای اشتغال خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد که در مجموعه ولایت برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به اجرای برنامه‌های خوب کمیته امداد از سال گذشته در عرصه توانمند سازی خانواده‌های مورد حمایت، اظهار کرد: امیدواریم با انجام این فعالیت‌ها مددجویان به مددکاران اجتماعی تبدیل شده و علاوه بر کسب استقلال، کمیته امداد نیز بتواند به رسالت‌های خود عمل کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی توسط کمیته امداد برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، عنوان کرد: با کمک صندوق کارآفرین و برنامه‌ ریزی کمیته امداد 40 دستگاه وانت نیسان برای اشتغال خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد در نظر گرفته شد که 20 دستگاه از این وانت نیسان‌ها تحویل داده شد.

استاندار قم با اشاره به اینکه هفته‌ای 500 نفر در مجموعه ولایت آموزش می‌بینند، مطرح کرد: این مجموعه در سال 91 از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم احداث شده و در اختیار کمیته امداد قرار گرفت و در حال حاضر نیز هفته‌ای 300 مادر و دختر و 200 پسر که از دانش‌آموزان و دانشجویان هستند در این مکان و در کلاس‌های مختلف آموزش می‌بینند.

وی افزود: کلاس‌هایی که در مجموعه ولایت آموزش داده می‌شود به صورت ترم تابستانی و در چهار ترم برگزار می‌شود و عمده کلاس‌ها نیز زیر نظر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای است و به شرکت کنندگان پس از اتمام دوره مدرک مربوطه اهدا می‌شود.

صادقی با بیان اینکه در تابستان نیز هزار نفر به اردوی اصفهان اعزام شدند خاطرنشان کرد: علاوه بر آن طی یک برنامه مادران نمونه به اردوهای گیلان، مازندران، مشهد و اردوی ویژه عتبات عالیات اعزام شدند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در مجموعه ولایت برای سنین مختلف، تصریح کرد: در این مکان کلاس‌های آموزش بهداشت فردی و اجتماعی، احکام زناشویی و... مخصوص نوعروسان برگزار می‌شود که با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

ارسال نظرات