خبرهای داغ:
در پیام استاد حوزه علمیه نجف اشرف به کاروان شادی عید غدیر مطرح شد

کاروان غدیر مبلغ ولایت اهل بیت(ع) در جهان باشد/تاکید بر انعکاس جهانی کاروان غدیر

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به برنامه پیاده روی روز غدیر از حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران گفت: این حرکت، مثلِ حرکت اربعین عشّاق حسینی به سوی کربلای معلّیٰ، می‌تواند مبلغ ولایت اهل‌بیت علیهم السلام در کل جهان باشد و افراد لایق را به سوی خورشید، رهبری کند.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۳۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی در پیامی با اشاره به اینکه حرکت الهی روز عید غدیر خم نمونه‌ سعی صفا و مروه است و شکرانه‌ی آب حیات انسانی است، بر انعکاس جهانی این حرکت بزرگ تاکید کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»

مردم هوشیار و ولایی، شاگردان غدیر و عاشورا، دلدادگان مهدویّه و انتظار، سلام علیکم؛

همانطور که می‌دانید، ولایت و رهبری پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان علیهم السلام، اصل هر خیر و ریشه و مبدأ هر فلاح و سعادت است. به ویژه ولایت و امامت مولای انس و جان، حضرت أمیر مؤمنان علیه السلام که با ادله‌ی عقلی و آیات قرآنی و روایات منقول از فریقین مثل خورشید در آسمان انسانیت و معنویّت، نور افشانی می کند.

در میان ادله‌ یادشده که نشانه و آدرس نورالله و صاحب ولایت و امامت را می‌دهد، غدیر خم از همه روشن‌تر و کامل‌تر است. بر همین اساس خدای متعال فرموده است «الیوم أکملتُ لکُم دینَکُم».

آسمان غدیر خم برای صاحبان اندیشه و خِرَد، آسمانی آبی و بدون ابر است و همگان به اندازه‌ ظرفیت و استعداد خود می‌توانند از خورشید ولایت و امامت بهره‌مند شوند. کسانیکه قصّه‌ «سَئَلَ سائلٌ» را پیش گرفتند و در طول تاریخ علیه جانشینی و امامت آن ولیّ مطلق نظریه دادند، به دلیل «ام یحسدون النّاس» ابرِ حَسد و ظلمت استکبار خودشان، مانع نگاه آنان به نور هدایت گردید و چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند و خفّاش صفت، به دشمنی با مصباح هدایت پرداختند.

حرکت الهی روز عید غدیر خم که نمونه‌ سعی صفا و مروه است و شکرانه‌ آب حیات انسانی است، باید در شهرهای مستعد، با برنامه‌ریزی دقیقِ علماء و هیئت‌های مذهبی و مسؤولان صورت بگیرد و از سوء استفاده‌ افراد فرصت‌طلب و منافق محفوظ بماند. این حرکت، مثلِ حرکت اربعین عشّاق حسینی به سوی کربلای معلّیٰ، می‌تواند مبلّغ ولایت اهل‌بیت علیهم السلام در کل جهان باشد و افراد لایق را به سوی خورشید، رهبری کند.

این حرکت که یک حرکت اسلامی و انسانی است، می‌تواند کلّ محبّین از شیعه و سنی و حتی اهل کتاب و طرفداران صوت العدالة را پوشش دهد. این کار شایسته که در حقیقت لبیک گفتن به ندای صاحب غدیر و امروز یاری دادن به صاحب اسلام و امام منتظر است، باید از هرگونه نفاق، برتری جویی و عوامل تفرقه، دور و جدا باشد و نشان از آیه‌ «واعتصمُوا بحبلِ الله جمیعا» داشته باشد. احادیث فضل أمیرالمؤمنین علیه السلام، مثل فرازهایی از دعای ندبه، «من کنتُ مولاه»، « اللهم وال من والاه» و احادیثی مثل «علیٌ مع الحق»، «علیٌ مع القرآن» و احادیثی در بزرگی‌های روز ظهور امام منتظر(عج) می‌تواند شعار جمعیّت باشد که البته انعکاس جهانی آن، به خصوص برای قاصرین، یک نوع تبلیغ مدلول غدیر است. این حرکت به قول اهل بصیرت، حرکت صفرهاست که خود را به عدد صحیح و منتخب الهی می‌رسانند و با استعانت از اسماء الله، مسیر دین و صراط مستقیم را طی می کنند.

امیدواریم با این حرکت الهی و معنوی، «وَلْیُبَلِّغْ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ» جامه عمل بپوشد و ایران، شیعه‌خانه‌ اهل‌بیت علیهم السلام در کل دنیا، مبلغ ثقلین باشد و غدیری محور عمل کند.

ارسال نظرات