خبرهای داغ:
آیت‌الله وحید خراسانی:

هیئات در روز غدیر با رعایت مسائل شرعی به امر اهل بیت(ع) عمل کنند/اجر احیای غدیر حساب ندارد

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه هیئات همان طوری که برای عاشورا بیرون می‌آیند، برای غدیر هم همت کنید، گفت: هیئات با ذکر "یا علی" بیرون بیایند تا احیای امر اهل بیت علیهم السلام شود. اگر مسائل شرعی را رعایت کنند، هر هیئتی بیرون بیاید، اجرش حساب ندارد.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۲۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین وحید خراسانی در دیدار  جمعی از خطبا و اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه " الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا" اظهار کرد: اهمیت روز غدیر به این آیه معلوم می‌شود. قرآن در جای دیگر می‌فرماید: " به تحقیق تنها دین نزد خدا اسلام است". به بیان صریح آن آیه ، این دین در روز غدیر کامل شد. نتیجه این می‌شود آن دینی که همه انبیا برای آن مبعوث شدند ، اکمالش به روز غدیر و ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است.

وی در ادامه به روایت" کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی" اشاره و بیان کرد: امام علیه السلام می‌فرماید من از شروط آن حصار امن هستم، بنابراین، غرض از خلقت هم به روز غدیر کامل شد.

آیت الله وحید خراسانی سپس درباره اهمیت احیای این عید سعید گفت: روز فطر و روز قربان از اعیاد الهی است ولی عید الله اکبر روز غدیر است. احیای روز غدیر احیای غرض از خلقت و غرض از بعثت بوده و از اظهر مصادیق احیای امر آل محمد علیهم السلام است از این رو احیای آن روز عقلا و شرعا و به جمیع جهات از اعظم لوازم است.

وی روایت "رحم الله من احیا امرنا" را یادآوری کرد و گفت: امام علیه السلام می‌فرماید مظهر این حزن و فرح غدیر است و عاشورا. هیئات همان طوری که برای عاشورا بیرون می‌آیند، برای غدیر هم همت کنید، هیئات با ذکر "یا علی" بیرون بیایند تا احیای امر اهل بیت علیهم السلام شود. اگر مسائل شرعی را رعایت کنند، هر هیئتی بیرون بیاید، اجرش حساب ندارد.

ارسال نظرات