خبرهای داغ:
آيت‌الله مكارم‌شيرازي پیشنهاد كرد

تشكيل اجتماعي از وزراي خارجه كشورهاي اسلامي براي حل مشكل ميانمار/اعطای مقام‌ها در کشور بر اساس صلاحیت‌ها باشد

يكي از مراجع تقليد گفت: اجتماعي از وزراي خارجه كشورهاي اسلامي درباره حل مشكل ميانمار تشكيل شود و اقدامي براي آنها انجام شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۲۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) اظهار کرد: کسی که شکر نعمت می‌کند نتیجه شکر نسبت به نتیجه نعمت بالاتر است زیرا نعمت‌ها کالا‌هایی زودگذر هستند و شکر، استمرار نعمت و پاداش اخروی به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله شکر در آیات و روایات فراوان نقل شده و نخستین مسئله در علم کلام شکر منعم است بنابراین پایه اصلی اعتقادات شکر منعم است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شکر با قلب و عمل صورت می‌گیرد گفت: شکر سبب استمرار نعمت و کفران نعمت سبب سلب نعمت می‌شود، ولایت یکی از نعمت‌ها است و اگر شکر به جا آوریم بقا پیدا می‌کند.

وی نظام اسلامی را از دیگر نعمت‌ها ذکر کرد و افزود: کسانی که دوران پیش از انقلاب را درک کردند می‌دانند در آن زمان چه حقارتی بر ما تحمیل شده بود به طوری که اسامی نمایندگان مجلس به سفارت آمریکا و انگلستان می‌رفت تا آنها تأیید کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: ایران امروز سر افراز است البته مشکلات وجود دارد ولی باج به دیگران حتی به آمریکای گردن کلفت و اروپا نمی‌دهد. اگر مصلحت بداند به عراق و سوریه کمک می‌کند و در برابر رژیم صهیونیستی می‌ایستد مگر ایران آن زمان جرأت داشت بدون تصویب آمریکا و انگلستان قدمی بردارد.

وی ادامه داد: این نعمت را باید شکرگزاری کرد شکرگزاری به این صورت است که دست به دست یکدیگر دهیم نه اینکه جناح‌بازی و فرقه‌بازی شود و مقام‌ها را سهم‌بندی کنند بلکه صلاحیت اشخاص در نظر گرفته شود و مقام‌ها بر اساس صلاحیت‌ها باشد و افراد به فکر حل مشکلات باشند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مسائل و مشکلات میانمار گفت: میانمار از کشورهای جنوب شرق آسیا است؛ دو درصد مردم میانمار مسلمان و چهار درصد مسیحی هستند. بودایی‌ها تصمیم گرفتند مسلمانان را قتل عام کنند و هر روز نمونه‌های تازه از جنایت آنها به طور فجیع مشاهده می‌شود که حتی شنیده شده که طالبان آنها را محکوم کردند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود دنیا بی‌تفاوت است؛ آیا کشورهای اسلامی نباید فریاد بزنند، جمعیت کنفرانس اسلامی نباید جلسه فوق العاده تشکیل دهند و به فکر آنها باشند. شورای امنیت که گردی بر رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد فریادش بلند می‌شود نباید در برابر آنها عکس‌العمل نشان دهد؛ غیرت از مسلمانان رفته است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیشنهاد کرد: اجتماعی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی درباره حل این مشکل تشکیل شود و اقدامی برای آنها کنیم باید در اینگونه موارد به طور جدی ورود پیدا کرد و فریاد کشید و در برابر جانیان وحشی بی رحم ایستاد. اغلب مسلمانان میانمار اهل سنت هستند و ما به همان اندازه دفاع می‌کنیم که اگر شیعه بودند و فرقی نمی‌گذاریم.

وی با بیان اینکه باید غدیر از مظلومیت خارج شود گفت:‌ جشن، شادمانی و سرور و دید و بازدیدها مطلوب است ولی جوانان باید به محتوای غدیر وارد شوند بدون توهین به مقدسات دیگران و ایجاد اختلاف باید از مذهب خود حمایت کنیم و غدیر با آبرومندی بیشتر برگزار شود.

این مرجع تقلید با اشاره به راهپیمایی حرم تا مسجد جمکران گفت:‌ من نیز به اندازه توان در راهپیمایی شرکت می‌کنم برکات وجود مبارک امام علی(ع) انسان را نسبت به مقام حضرت آشناتر می‌کند.

ارسال نظرات