خبرهای داغ:
به مناسبت عید سعید غدیر خم؛

بازسازی واقعه غدیرخم در ۸ نقطه از استان کرمانشاه

به مناسبت عید سعید غدیر خم، واقعه غدیرخم در ۸ نقطه از استان کرمانشاه و با بکارگیری ۳۰۰ نفر بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۴۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  واقعه غدیرخم به مناسبت عید سعید غدیرخم عصر روز جمعه ۱۷ شهریور در زمین جنب حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه واقع در بلوار طاقبستان بازسازی می شود.

 

علاوه بر کرمانشاه، این واقعه تاریخی در ۷ نقطه دیگر استان نیز بازسازی می شود و مجموعا این واقعه در ۸ نقطه استان کرمانشاه بازسازی خواهد شد.

 

شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، هرسین، کنگاور، سنقروکلیایی، دالاهو، گیلانغرب و اسلام آبادغرب محل های تعیین شده برای بازسازی و نمایش واقعه غدیرخم هستند.

 

طبق اعلام صورت گرفته، ویژه برنامه های عید غدیر خم  از غروب امروز پنج شنبه در استان آغاز می شود و تا غروب روز شنبه ۱۸ شهریور ادامه دارد.

 

در کنار برنامه بازسازی این واقعه تاریخی برنامه های دیگری نیز به مناسبت عید سعید غدیر خم در کرمانشاه تدارک دیده شده است.

 

برپایی ایستگاه های صلواتی، نورافشانی، مداحی و... از جمله برنامه های  جنبی بازسازی واقعه غدیرخم و تدارک دیده شده برای این عید سعید است.

 

پیش بینی شده است، امسال حدود ۵ هزار نفر برای تماشای بازسازی واقعه غدیر در کرمانشاه حضور پیدا کنند.

 

بازسازی واقعه غدیر از سال ۸۹ در کشور آغاز شده و اکنون در ۲۰۰ شهر کشور برگزار می شود. امسال این برنامه در ۸ نقطه از استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 

حدود ۳۰۰ نفر، ۷ شتر و ۱۵ راس اسب  برای اجرای بازسازی این واقعه تاریخی  بکار گرفته شده اند و محتوای نمایشنامه آن برگرفته از متون اسلامی است.

ارسال نظرات