خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر مطرح کرد

زندگی شهید «حججی» درس و نمونه‌ای از سبک زندگی اسلامی

امام جمعه ملایر با اشاره به زندگی شهید «حججی» گفت: زندگی شهید «حججی» درس است، مهریه همسرشهید نمونه‌ای از سبک زندگی اسلامی است و این سبک زندگی انسان را به شهادت و سعادت می‌رساند و دنیا را متحول می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۶۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

زندگی شهید «حججی» درس و نمونه‌ای از سبک زندگی اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری امروز در مراسم «یک سبد گل محمدی» که با موضوع سبک زندگی اسلامی - ایرانی به همت کانون بسیج هنرامندان سپاه ناحیه ملایر برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال 14 معصوم(ع) را برای ما فرستاده است که چگونه زندگی کردن را یاد بدهند.

وی با بیان اینکه ائمه(ع) اسوه زندگی و پیامبر(ص) اسوه حسنه است، همانطور که ابراهیم (ع) پیغمبر اسوه بود، گفت: اسوه و الگویی که قرآن برای ما معرفی می‌کند به این معنی است که خداوند متعال به بشریت ارزش داده که کامل‌ترین انسان را برای ما الگو معرفی می‌کند.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه در اولین قدم باید نگاه و دید ما به زندگی قرآنی باشد، اظهار داشت: اگر از این چهارچوب فاصله بگیریم مشکلات شروع می‌شود اما وقتی به چشم آیات الهی نگاه کردیم رحمت و برکت است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص زن و مرد خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید چون دو آیت را کنار هم قرار دادم وسیله‌ای برای ادامه زندگیشان که عبارت است از مهر و محبت و مودت و من این را در وجود شان قرار دادم.

برقراری با بیان اینکه اگر از دین و داده‌های الهی استفاده شود خداوند بر داده‌های خود می‌افزاید، ابراز داشت: اگر سبک زندگی ما همان سبک زندگی ایرانی اسلامی نباشد شکست می‌خوریم و به یکی از دو بلای طلاق رسمی و یا عاطفی گرفتار می‌شویم چراکه سبک زندگی غیر ملی این آسیب‌ها را دارد.

وی با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی گفت: اگر زندگی ما بر محور دین باشد زندگی خوب و خوشی خواهیم داشت.

امام جمعه ملایر با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: دروغ، حسادت، ظلم، بخل و سخت‌گیری‌های بی‌مورد نباید در زندگی باشد و لجاجت در زندگی سم است.

وی با اشاره به زندگی  شهید «حججی» گفت: زندگی شهید «حججی» درس است، مهریه همسرشهید نمونه‌ای از سبک زندگی اسلامی است و این سبک زندگی انسان را به شهادت و سعادت می‌رساند و دنیا را متحول می‌کند.

برقراری تصریح کرد: شهادت این شهید والامقام به برکت سبک زندگی است که مدنظر داشت و با شهادت خود دنیا را تکان داد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات