خبرهای داغ:
آیت‌الله مقتدایی:

ولایت در منطق غدیر زعامت ائمه معصومین(ع) بر امت اسلامی است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: ولایت در منطق غدیر، زعامت ائمه معصومین(ع) بر امت اسلامی و جانشین پیامبر(ص) بودن آن‌ها است.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۱۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی که در سالن همایش مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های عالم واقعی اظهار کرد: فردی که به گفتار خود عمل نمی‌کند، یک عالم واقعی نیست، عالمی که بی‌ عمل باشد، تاثیری در جامعه نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: هدف بزرگان دین ما از تحصیل این بود که با درس خواندن امر اهل‌بیت(ع) را احیا کنند، نه اینکه به مقام مرجعیت برسند، خلوص نیت از عواملی است که موجب می‌شود علوم اهل‌بیت(ع) در دل و جان افراد قرار بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: امام رضا(ع) فرمود خدا رحمت کند کسی را که علوم اهل‌بیت(ع) را بیاموزد و این علوم را به دیگران آموزش بدهد.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به ویژگی‌های جامعه المصطفی اظهار کرد: طلبه‌های زیادی از کشورهای مختلف جهان در این نهاد گرد هم آمدند و ایجاد نهادی همچون جامعه المصطفی جای خرسندی دارد. گردهم آمدن طلبه‌هایی برجسته به لحاظ اخلاقی و علمی در این نهاد یک نعمت بزرگ الهی است.

وی ادامه داد: تشکیل حکومت اسلامی یک ضرورت است، اجرای احکام اسلامی بدون تشکیل حکومت ممکن نیست و باید حکومت اسلامی به وجود بیاید تا در سایه آن حکومت، احکام اسلامی در جامعه اجرا شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: مساله ولایت فقیه در جامعه اهمیت زیادی دارد، ولی فقیه جانشین امام معصوم است و باید ویژگی‌های ولی فقیه در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله مقتدایی، عید غدیر را بالاترین عید دانست و تصریح کرد: واقعه غدیر بزرگترین و تاثیرگذارترین اتفاق در طول تاریخ اسلام است و از عید غدیر به عنوان عید الله‌اکبر یاد می‌شود.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) در واقعه غدیر در حضور 120 هزار حاجی، امام علی(ع) را به عنوان خلیفه مسلمانان منصوب کرد، این اقدام براساس آیه ولایت، دستور مستقیم خداوند بود. رسول اکرم(ص) نسبت به معرفی امام علی(ع) به عنوان خلیفه حساسیت‌های ویژه ای داشت.

 عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: پیامبر(ص) در واقعه غدیر تمام تمهیدات لازم را در نظر گرفت تا این واقعه به گوش تمام امت‌های اسلامی برسد و به یک اتفاق تاریخی تبدیل شود.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر اظهار کرد: خطاب قرآن درباره ابلاغ رسالت دارای تهدید است، یعنی اگر مساله ولایت در واقعه غدیر حل نمی‌شد، تمام زحمات رسول اکرم(ص) در زمینه تبلیغ اسلام به هدر می‌رفت.

وی ادامه داد: اگر ولایت از دین گرفته شود، چیزی جز یک کالبد خشک و بی مصرف از دین باقی نمی‌ماند، ولایت در منطق غدیر، زعامت ائمه معصومین(ع) بر امت اسلامی و جانشین پیامبر(ص) بودن آن‌ها است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: مساله ولایت در دوران غیبت امام زمان(عج) نیز ادامه دارد و ولایت در این دوران به یک فقیه عادل و عالم واگذار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید دشمنان اسلام برای نابودی این دین با انتصاب امام علی(ع) به عنوان خلیفه بر حق دچار سستی شد و دین اسلام با واقعه غدیر کامل شد.

ارسال نظرات