خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

نسل کشی مسلمانان میانمار باید متوقف شود

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نسل کشی در کشور میانمار باید متوقف شود گفت: اکنون در میانمار شاهد هستیم که ارتش این کشور و بودایی‌ها در حال نسل کشی مسلمانان هستند.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۱۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ظهیری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برکات واقعه غدیر اظهار کرد: این واقعه آثار و برکات زیادی دارد و کسی که ولایت امام علی(ع) را بپذیرد، از آثار غدیر بهره مند خواهد شد.

وی ادامه داد: ولایت امام علی(ع) به دستور خداوند توسط رسول اکرم(ص) مطرح شد و این ولایت آثار عرفانی و اخلاقی زیادی دارد. جوانان باید بدانند که بدون پذیرش ولایت امام علی(ع) نمی‌توانند به مراتب سیر و سلوک و عرفان برسند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان نباید فریب اموال خودش را بخورد، سرسلسله نکات اخلاقی در زندگی، تواضع است، البته انسان باید مراقب باشد که با تواضع شخصیت خودش را زیر سوال نبرد.

ظهیری رسیدن به تمام مراتب اخلاقی و عرفانی را در پرتو ولایت امام علی(ع) ممکن دانست و تصریح کرد: انسانی که ولایت امام علی(ع) را بپذیرد، تمام برنامه‌های اخلاقی و سیر و سلوک را در زندگی خود پیاده می‌کند.

وی ادامه داد: مومنان در جامعه یک پیکرهستند و انسان مسلمان نمی‌تواند به ظلم علیه دیگران بی تفاوت باشد، اکنون در میانمار شاهد هستیم که ارتش این کشور و بودایی‌ها در حال نسل کشی مسلمانان هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از آثار واقعه غدیر در بحث‌های خانوادگی است، خانواده ای که ولایت اهل‌بیت(ع) را داشته باشد، کمتر دچار تنش می‌شود. طلاق‌هایی که امروز در جامعه اتفاق می‌افتد، به این دلیل است که نتوانستیم ولایت اهل‌بیت(ع) را در خانه‌هایمان پیاده کنیم.

ظهیری با اشاره به آثار واقعه غدیر اظهار کرد: یکی از مهمترین آثار این واقعه، آثار سیاسی و اجتماعی آن است. کسی نمی‌تواند منکر واقعه غدیر شود و حضرت زهرا(س) هم در خطبه فدکیه خود به این واقعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: امامت اهل‌بیت(ع) موجب اتحاد مردم می‌شود، اکنون شاهد که صهیونیست‌ها مسلمانان را به جان هم انداختند. در میان تمام ناآرامی‌ها در منطقه شاهد هستیم که امنیت کشورمان مثال زدنی است، اما در برخی از کشورهای اسلامی به دلیل فعالیت گروه‌های تکفیری امنیت وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از پیام‌های واقعه غدیر، اتحاد بین مسلمانان است، مردم ایران باید قدر کشورشان و مقام معظم رهبری را بدانند، ایران تنها کشوری است که رهبری آن بر عهده یک فقیه عادل جامع الشرایط است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید خداوند را به خاطر داشتن نعمت ولایت امام علی(ع) شکر کنیم. 

ارسال نظرات