خبرهای داغ:
مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم:

وحدت‌آفريني از مهمترين پيام‌هاي حماسه غدير است

مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: وحدت مهمترين پيام حماسه غدير است علماي شيعه و نظام جمهوري اسلامي بايد با تأسي به پيام غدير داعيه‌دار وحدت اسلامي باشند.
کد خبر: ۸۹۱۴۹۸۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام یحیی کمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: عید غدیر از بزرگترین اعیاد اسلامی است و می‌تواند منشأ خیر و برکت برای جامعه اسلامی باشد.

وی وحدت را مهمترین پیام حماسه غدیر ذکر کرد و افزود: رسول اکرم(ص) به فرمان الهی حضرت علی(ع) را به امامت و ولایت انتخاب کردند و در حقیقت پیامبر(ص) و خداوند می‌خواستند شاخص‌های یک حاکم اسلامی و ویژگی مشروع و بایسته خلیفه اسلامی را به مردم و جامعه اسلامی معرفی کنند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه زمانی جامعه اسلامی به رشد، تعالی و توسعه پایدار از نظر فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی می‌رسد که امت اسلامی واحد و متحد باشند گفت: حاکم عادل اسلامی می‌تواند این وحدت را تحقق ببخشد و همه مذاهب اسلامی و اعتقادات را جمع کند در حقیقت یکی از پیام‌های غدیر پیام وحدت است.

کمال با بیان اینکه حماسه غدیر می‌تواند فرصت و تهدید باشد گفت: علمای شیعه و نظام جمهوری اسلامی باید داعیه‌دار وحدت اسلامی باشد و دشمنی بین کشورهای اسلامی را کاهش دهد و بهترین استفاده از عید غدیر صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مداحان مباحث اختلاف‌برانگیز و توهین به مقدسات را شالوده کار خود قرار دهند تفرقه، اختلاف و درگیری بین جامعه اسلامی و کشور را به همراه دارد و این امر سبب نارضایتی خدا، رسول خدا(ص) و امام علی(ع) می‌شود.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: باید تلاش کنیم در جشن‌هایی مانند غدیر مباحث مستند، محکم و بدون خدشه و وحدت‌برانگیز مطرح و از ایجاد اختلاف و دشمنی جلوگیری شود.

ارسال نظرات