خبرهای داغ:
در جلسه ستاد اربعین استان قم مطرح شد

ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های قم در اربعین

در جلسه ستاد اربعین حسینی استان قم بر ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های استان در مراسم اربعین تاکید شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۵۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه ستاد اربعین حسینی استان قم ظهر امروز با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم برگزار شد.

وحید گلیکانی دبیر ستاد اربعین استان قم در ابتدای این جلسه گفت: هفت نقطه در مرز مهران برای استقرار موکب‌ها طراحی شده است و این نقاط در اختیار موکب‌ها قرار خواهد گرفت. شهرداری‌ها و دستگاه‌های درمانی استان‌های معین باید برای خدمت رسانی به زائرین اربعین در مرز حضور داشته باشند، همچنین شهرداری‌ها باید برای جمع آوری زباله‌ها و رفت و روب اطراف موکب‌ها تلاش کنند.

وی با اشاره به موکب‌های استان قم در عراق اظهار کرد: سال گذشته یکی از موکب‌های استان برای نخستین بار در کاظمین مستقر شد که این موکب جزو بهترین موکب‌های کشورمان بود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید مهدی هاشمی زاده مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته در ایام اربعین حدود 70 هزار نفر از کشورها و استان‌های مختلف در مسجد مقدس جمکران اسکان داده شدند.

وی با اشاره به فعالیت موکب مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: این موکب در عمود 1070 مستقر است و به دنبال توزیع روزانه 30 هزار پرس غذا بین زائرین هستیم. غرفه گل نرگس موکب مسجد مقدس جمکران  توجه بسیاری از زائرین را به خود جلب کرد.

یونس عالی پور معاون امور هماهنگی زائرین استانداری قم نیز در پایان این جلسه بیان کرد: سال گذشته روحانیون زیادی از استان به مراسم اربعین اعزام شدند و هر چه حضور روحانیون در این مراسم پررنگ تر باشد، آسیب‌های فرهنگی کمتر خواهد شد.

وی افزود: شهرداری قم هم باید در داخل مرز مهران و هم در داخل عراق خدمت رسانی کند، همچنین پیشنهاد می‌کنم که در هر کدام از موکب‌های استان قم، دو روحانی به صورت ثابت مستقر شوند و این مساله باید توسط نهادهای فرهنگی و حوزوی مورد پیگیری قرار بگیرد.

ارسال نظرات