خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم:

99.8 درصد پوشش دیجیتال استان قم تکمیل شده است

مدیرکل صدا و سیمای استان قم گفت: با اقدامات انجام شده و تقویت زیرساخت ها می‌توانیم بگوییم که 99.8 پوشش دیجیتال استان تکمیل شده است.
کد خبر: ۸۹۱۶۳۷۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر در مراسم رونمایی و آغاز بهره‌برداری از 106 پروژه فنی، عمرانی و برنامه‌سازی صدا و سیمای مرکز قم که ظهر امروز در تالار همایش‌های این اداره‌کل برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه امام کاظم(ع) حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، اظهار کرد: امیدواریم با فعالیت‌های گسترده خود بتوانیم بخشی از این دین را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مختلف طی سال‌های اخیر به صورت جداگانه افتتاح نشده‌اند، اضافه کرد: اینکه یک مراسم افتتاحیه ویژه برای همه پروژه‌ها برگزار می‌شود اقدام پسندیده‌ای است.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم با تاکید بر اینکه فاز نخست ساختمان تولید این اداره‌کل با مشارکت استانداری قم و هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: فاز دوم این ساختمان در سال جاری دنبال شده است که بخشی از آن به امور برون‌مرزی و انیمیشن اختصاص داده می‌شود؛ برای تامین شبکه و دیتای این مجموعه نیز اقدامات گسترده‌ای توسط سازمان صدا و سیما انجام شده است.

وی از راه‌اندازی استودیو جدید شهید آیت‌الله سعیدی یاد کرد و گفت: استودیوها به نام شهدا و وقایع مهم تاریخی نام‌گذاری می‌شوند تا این اقدام بهانه‌ای برای یادآوری موضوع‌های مهم برای آیندگان باشد؛ استودیو شهید آیت‌الله سعیدی با بودجه‌های سازمان صدا و سیما و حمایت بی‌دریغ معاونت فنی این سازمان ایجاد شده است.

لطفی‌نیاسر با اشاره به اینکه پیشرفته‌ترین تجهیزات سازمان صدا و سیما در این استودیو موجود است، اظهار کرد: 18 ایستگاه جدید و تقویت شده در بخش‌ها و روستاهای مختلف افتتاح می‌شود تا مشکل انعکاس برخی از شبکه‌ها از جمله سه و ورزش در برخی از بخش‌ها رفع شود به همین علت می‌توانیم بگوییم که 99.8 پوشش دیجیتال استان تکمیل شده است.

وی ادامه داد: میزان احتمال نفوذ ماهواره در روستاها به علت فرهنگ آنها نسبت به شهرها قوی‌تر است اما با ایجاد ایستگاه‌های جدید این آمار تغییر خواهد داشت؛ همچنین در مجموع 6 فرستنده پنج کیلووات «FM» با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان نصب شده است.

لطفی‌نیاسر با بیان اینکه در مجموع 74 پروژه فنی و عمرانی به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: حذف کاغذ و بروکراسی‌های اداری با استفاده از پنج نرم‌افزار یکی دیگر از دستاوردهای صدا و سیمای مرکز قم است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم یادآور شد: منابع آرشیوی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های سازمان صدا و سیما هستند که در استان قم به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ در 6 ماه دوم سال جاری تبدیل آنالوگ به دیجیتال و اضافه کردن دیتاهای جدید را شروع می‌کنیم تا بتوانیم در میان استان‌ها پیشرو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند با استفاده از خط اینترنتی خود به منابع مختلف سازمان صدا و سیما دسترسی داشته باشند، گفت: تولید برخی از فیلم‌ها و مستندها را خارج از برنامه‌های صدا و سیما دنبال کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود از جمله فضای مجازی استفاده لازم را داشته باشیم.

لطفی‌نیاسر با اشاره به مشارکت استانداری قم در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز قم تصریح کرد: استارتاپ رسانه‌ای را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت رسانه برای ایجاد ارتباط میان بخش خصوصی و صاحبان ایده استفاده کنیم.

وی از حرم حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از خانه‌ها و استودیوهای پیشرفته صدا و سیمای مرکز قم نام برد و گفت: در آستان مقدس حضرت معصومه(س) به روزرسانی لازم را انجام داده و اکنون پیشرفته‌ترین تجهیزات را داریم؛ در این مجموعه هشت دوربین نصب شده است و یک دوربین مشرف بر بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز نصب می‌شود تا بتوانیم این مسیر را هم در استودیو حرم پوشش دهیم.

 

ارسال نظرات