خبرهای داغ:
با موضوع بازآفريني محتواي ديني در فضاي مجازي

دومين همايش فعالان مجازي حوزه‌هاي علميه خواهران در قم برگزار مي‌شود

رئيس اداره آموزش و فرهنگ‌سازي فضاي مجازي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران از برگزاري دومين همايش فعالان مجازي حوزه‌هاي علميه خواهران با موضوع بازآفريني محتواي ديني در فضاي مجازي در روزهای 27 و 28 شهريور امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۶۹۴۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدتقی جلیلی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به شرکت‌کنندگان دومین همایش فعالان مجازی حوزه‌های علمیه خواهران با موضوع بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی اظهار کرد: 120 نفر از فعالان فضای مجازی در نخستین همایش شرکت کردند ولی در دومین همایش بالغ بر 300 نفر از طلاب و اساتید در قالب دو سرویس کوثر بلاگ و شبکه اجتماعی کوثر نت دعوت شدند.

وی با اشاره به موضوع همایش مبنی بر بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی گفت: برای نخستین بار این موضوع در قالب همایش مطرح می‌شود. بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی گزاره‌ای است که در ادبیات حاکم بر فضای مجازی به آن پرداخته نشده است.

دبیر دومین همایش فعالان فضای مجازی خاطرنشان کرد: بالغ بر 8 هزار وبلاگ در حال تولید محتوا هستند و شبکه کوثر نت نیز بالغ بر 80 هزار عضو دارد.

وی با بیان اینکه فراخوان ثبت آثار بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی از اوایل مرداد اعلام شد گفت: 755 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که 46 درصد وبلاگ نوشت، 25 درصد لینک مستقیم مطلب در شبکه کوثر نت، 18 درصد کوتاه نوشت و 10 درصد آثار ثبت شده در صفحات اجتماعی بوده است.

جلیلی عنوان کرد: آثار دریافتی تا 23 شهریور داوری می‌شود و نفرات برگزیده در هر یک از این محورها به همایش دعوت می‌شوند و از آنها تقدیر به عمل می آید.

وی از برگزاری دومین همایش فعالان مجازی حوزه‌های علمیه خواهران با موضوع بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی در روزهای 27 و 28 شهریور امسال خبر داد و افزود: این همایش در سالن همایش مرکز حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود و گردهمایی سفیران کوثر نت نیز روز 26 شهریور برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: سفیران کوثر نت افرادی هستند که در کل کشور به عنوان نمایندگان شبکه کوثر نت فعالیت‌های شبکه را در قالب آموزش و پیگیری امور مربوط به شبکه انجام می‌دهند.

وی یادآور شد:‌ سعی بر این است که همایش جنبه آموزشی داشته باشد تا دانش شرکت‌کنندگان ارتقا پیدا کند. چند مقاله در زمینه موضوع همایش به افراد صاحب نظر سفارش داده شده و قرار است پس از همایش در قالب کتابچه چاپ شود.

جلیلی عنوان کرد: شیوه‌های بازآفرینی ادبی، نقش وبلاگ‌نویسی دینی در بازآفرینی، ضرورت و روش‌های جریان‌سازی مسائل زنان در فضای مجازی و نقش مخاطب در تولید محتوای دینی در فضای مجازی از جمله موضوعاتی است که در این همایش به آنها پرداخته می‌شود.  

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌هایی در این همایش گفت:‌ پاسخگویی به شبهات با تمرکز به شیوه‌های پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی، شیوه روایت در داستانک و مهارت‌های ارتباط مؤثر در فضای مجازی از دیگر بخش‌های همایش است.

ارسال نظرات