عضو شورای اسلامی شهر اراک:

سهم بانوان در ورزش مشخص شود/تمام قد از ورزش در چارچوب قانون و قیودات آن دفاع می‌کنم

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: بانوان در جامعه نقش کلیدی به عهده دارند و سلامت و شادابی این بخش می‌تواند بر تمام ارکان جامعه تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۹۱۷۳۶۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، مرکزی علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بحث ورزش و ضرورت آن در نزد عقلا و مردم و اندیشمندان همیشه به عنوان یک ضرورت مطرح بوده که جایگاهی خاص را برای ورزش در همه دنیا ایجاد کرده است گفت: پرداختن به امر ورزش مخصوصا ورزش همگانی را همه باید در سبد زندگی خود داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با تاکید بر اینکه تمام قد از ورزش در چارچوب قانون و قیودات آن دفاع خواهم کرد، تصریح کرد: اینکه برخی سیاه نمایی کنند و بگویند سازمانی نظارتی مانع تیم‌داری در شهرداری شده، بی‌مروتی و قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: نظارت گریزی نشان بی‌خردی است و هیچ عاقلی از اینکه تحت نظارت باشد نگران نیست پس باید دید عیب کار کجاست و آن را برطرف کرد.

مرادی با اعلام اینکه با فرافکنی و شلوغ بازی و شعار دادن و کار تبلیغی برای آینده نتیجه نمی‌گیریم، گفت: مشخصا در خصوص تیم‌داری شهرداری اراک و حمایت از ورزش قهرمانی مثبت و سازنده باید کار تخصصی توسط متخصصان و کارشناسان و قانون دانان انجام گیرد و عملیاتی شود.

مرادی با اشاره به ابعاد مختلف ورزش در حوزه قهرمانی ادامه داد: گاها ورزش در خدمت سیاست های استعماری قرار میگیرد و در اوج جنایات صهیونیست ها و آدمکشی ها یک مسابقه ورزشی را برای منحرف کردن توجه بین المللی و اذهان علم می کنند که این امر بسیار زشت و خیانتکارانه است.

وی افزود: گاهی با یک مسابقه ورزشی اعانه قابل توجهی برای نیازمندان قطعه ای از دنیا جمع می کنند که بسیار پسندیده است و سبب می شود ورزش وجوه متفاوت و متعارضی داشته باشد و باید ببینیم از ورزش قهرمانی چه میخواهیم و چقدر دستمان را قانونگذار باز گذاشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه سهم بانوان در حوزه ورزش باید روشن و ابلاغ شود خاطر نشان ساخت: بانوان در جامعه نقش کلیدی به عهده دارند و سلامت و شادابی این بخش میتواند بر تمام ارکان جامعه تاثیر گذار باشد.

وی افزود: اساسا توجه به محوریت بانوان در رشد جامعه در همه ابعاد نیاز به یک برنامه ریزی دقیق، مدبرانه و جامع الاطراف دارد که بخشی از آن در حوزه ورزش است.

مرادی با طرح این سوال که آیا کسی به فکر توسعه ورزش در میان زنان ایرانی هست و آیا می دانیم چند درصد از زنان ایران ورزش می کنند؟ گفت: کمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان, عدم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه از سوی مسئولان و رسانه های گروهی, کمبود نیروی کارآزموده و با تجربه در زمینه آموزش رشته های مختلف ورزش های همگانی بانوان و دسترسی نداشتن به فضاهای ورزشی عمومی و گران بودن آنها از جمله دلایل عدم توسعه ورزش در بین بانوان است.

عضو شورای شهر اراک در تشریح دلایل عدم گسترش ورزش های همگانی در سطح بانوان کشور اضافه کرد: سوء مدیریت و نگرش ناصحیح به موضوع ورزش بانوان و عدم مدیریت مسائل مالی و هزینه کردها سبب بروز مشکلاتی در ورزش بانوان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات