خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

مردم نسبت به واقعیات زندگی طلاب آشنا نیستند/طلاب بدانند بر جایگاه شیخ مفید و شیخ کلینی تکیه زده‌اند

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: اکنون برخی طلاب در محرومیت زندگی خود را سپری می‌کنند و با سختی‌های بسیاری در زندگی روبرو هستند اما برخی از مردم جامعه از این واقعیت‌ها آگاه نبوده و نسبت به طلاب شناخت نادرستی دارند.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۹۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد زائری چهارشنبه شب در دومین جشنواره خاطره و داستان اشراق که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به برخی از ماموریت‌های دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: همانطور که به علت سکوت در مورد غدیر، ولایت امیرالمومنین(ع) را انکار کردند، اگر در مورد عاشورا نیز سکوت کنیم این رخداد را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه قم برای تاثیرگذاری بیشتر در سطح جهان نیازمند زیرساخت‌های مشخصی است، اضافه کرد: اگر داستان خود را ننویسیم هر چیزی را که بخواهند برای ما می‌نویسند؛ حوزه علمیه قم برای مکتب‌سازی و سرنوشت‌سازی باید در عرصه تبلیغ به نوشتن و انتقال تجربیات بپردازد.

این استاد حوزه علمیه قم بر گسترش فعالیت‌های تبلیغی به صورت جمعی تاکید کرد و گفت: همانطور که امام صادق(ع) نیز تاکیدات بسیاری دارند، مبلغان دینی باید با رویکرد محبت‌آمیز با مردم ارتباط نزدیک و مطلوبی داشته باشند و مباحث روان‌شناسانهرا مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی بنیاد تمدن نوین اسلامی را تدوین می‌کند، تصریح کرد: تصویری که از روحانیت و طلاب در ذهن مردم شکل می‌گیرد در شکل‌گیری تمدن نوین اسلام بسیار تاثیرگذار است چرا که مردم برای نگاه به اسلام به وضعیت روحانیت توجه می‌کنند.

زائری خاطرنشان کرد: امروزه طلاب بر جایگاه امثال شیخ مفید و شیخ کلینی تکیه زده‌اند به همین علت اگر در ذهن مردم انسانی خدوم و فداکار و باسواد باشند می‌توانند سبب تحقق اهداف مورد نظر اسلام و انقلاب شوند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت باید تصویر خود را در ذهن مردم مدیریت کند، عنوان کرد: اکنون برخی طلاب در محرومیت زندگی خود را سپری می‌کنند و با سختی‌های بسیاری در زندگی روبه رو هستند اما برخی از مردم جامعه از این واقعیت‌ها آگاه نبوده و نسبت به طلاب شناخت نادرستی دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار