خبرهای داغ:
آیت الله علما:

مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار خفه شدند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار خفه شدند.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۹۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: در آستانه دهه محرم هستیم، این دهه به دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

 

آیت الله علما بیان کرد: هر اندازه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود، به همان اندازه جامعه به فساد کشیده می‌شود. اگر این فریضه در میان جامعه کمرنگ شود ارزش‌های جامعه از بین می‌رود.

 

خطیب جمعه کرمانشاه فلسفه حرکت سید الشهدا علیه السلام و حماسه کربلا و اقدام حضرت را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: نگذاریم فطرت توحید  و احکام آسمانی و قرآن متزلزل شود

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید تکرار شود، چون مربوط به جامعه است، رسول خدا می‌فرماید آمر به معروف و ناهی از منکر، خلیفه خدا بر روی زمین است.

 

آیت الله علما با انتقاد از وضعیت نامناسب پوشش بانوان در جامعه گفت: کسانیکه از احکام خداوند تخطی می‌کنند و با وضع نامناسب و آرایش در جامعه حضور می‌یابند، اینها جامعه را به خطر می اندازند و دیگر امنیتی در کار نیست.

 

ماهواره ها در متلاشی کردن خانواده ها و به ویژه جوانان، غوغا می‌کنند

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهیم، خودمان، فرزندانمان، شهرمان و کلا فضا ضرر می‌کند و به مصلحت همه ما است که همه تذکر دهیم.

 

آیت الله علما مکتب امام حسین علیه السلام را مکتب هدایت و امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: قیام امام حسین (ع) مدرسه و مبنایی است که تا قیامت به انسان درس می‌دهد.

 

امام جمعه کرمانشاه با توصیه همگان به تقوای الهی گفت: تقوا زراعت کنید، پاکیزه ترین زراعت، زراعت تقوا است.

 

آیت الله علما گفت: ۲۴ ذی الحجه روز مباهله است و ۲۵ ذی الحجه روز نزول آیه هل اتی در شأن اهل بیت است، ۲۶ شهریور روز خانواده است، امروز خانواده مقداری مورد غفلت قرار گرفته، اسلام به خانواده و فرزندان و همسران اهمیت بسیاری داده است.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت نقش بانوان در تحکیم خانواده گفت: مقام معظم رهبری می فرماید بهترین عنوان برای زن و مادر خانه، کدبانو بودن است. 

 

آیت الله علما گفت: صمیمیت و مهربانی باید در خانواده حاکم باشد، دشمن امروز خانواده را در معرض خطر قرار داده، ماهواره ها در متلاشی کردن خانواده ها و به ویژه جوانان، غوغا می‌کنند، چرا باید اینقدر طلاق در جامعه ما زیاد باشد.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرماید؛ خانواده سلول اصلی جامعه است و مسئله خانواده جزو مسائل درجه یک کشور است، پدران و مادران به آسان سازی امر ازدواج توجه کنند و به تدین جوانان توجه نمایند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: فضای مجازی امروز در مقابل خانواده‌ها ایستاده و در حال متلاشی کردن نسل جوان است، لذا هم ما و هم مسئولان و دولت محترم باید مقابله کنند در برابر تهدیدات فضای مجازی.

 

آیت الله علما گفت: در جامعه نباید اینقدر طلاق داشته باشیم، در گذشته اینقدر طلاق نداشتیم. ۲۵ شهریور روز تکریم از بازنشستگان است، نهادها و ادارات عزت بازنشستگان را حفظ کند.

 

آیت الله علما با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در درس فقهشان در مورد مسلمانان میانمار بیاناتی داشتند، همه دنیا باید فریاد بزنند، از جنگ جهانی اول تا حالا اینچنین ظلمی نبوده و مسلمانان را می‌کشند و سر میبرند و کباب میکنند و صدای کسی در نمی آید.

 

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار خفه شدند و بدتر از همه جایزه صلح نوبل را به یک زن، نخست وزیر میانمار میدهند، ببینید صلح نوبل را به چه کسانی میدهند. همه کشورهای اسلامی باید در برابر جنایات و کشتار مسلمانان میانمار فریاد بزنند.

 

آیت الله علما گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مجمع تشخیص مصلحت نظام از ابتکارات پر ارزش امام راحل برشمردند و تأکید داشتند که این مجمع باید صد درصد انقلابی فکر و عمل کند، روح انقلاب نباید کمرنگ شود.

ارسال نظرات