خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

همایش چوپانان در هفته دفاع مقدس/ چوپانان پاسگاه متحرک و دیدبان انقلاب

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: همایش چوپانان با حضور 400 چوپان و افتتاح 50 پروژه در هفته دفاع مقدس از برنامه های بسیج سازندگی است.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۱۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز (26 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهارداشت: به مناسبت گرامیداشت این هفته برنامه های مختلفی با حضور مهمانان لشکری و کشوری در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس دو برنامه مهم و کشوری داریم افزود: همایش شبانان و گله بانان با هدف معنا بخشی و هویت دادن به شغل چوپانی برگزار می شود چون جزء اقشاری هستند که از ابتدای انقلاب دیده نشدند و مورد غفلت قرار گرفتند .

زهرایی خاطرنشان کرد: حلقه اول تولید در دامداری چوپانان هستند و دیگر اینکه بزرگانی همچون پیامبران  به  چوپانی مشغول بودند و این کار موجب اتصال بیشتر آنان به خدا شده است.

وی با بیان اینکه چوپانان پاسگاه متحرک و دیدبان انقلاب هستند عنوان کرد:  400 چوپان را در سطح استان شناسایی کردیم که اینها از جامعه مخاطب بسیج عشایری هستند. در چند استان دیگر هم این برنامه برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: در این همایش مسئولین استان نیز حضور دارند و حساس کردن مسئولین نسبت به این قشر و حل مشکلات آنان هدف دیگر ما از برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه همایش چوپانان 9 صبح روز دوشنبه سوم مهرماه برگزار می شوند گفت: سردار حزنی فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه، سردار غلامی مسئول بسیج سازندگی کشور و سردار محمدی مسئول بسیج عشایری کشور نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده اند.

زهرایی اظهارداشت: ساعت 12 روز سوم مهرماه خانه عالم در روستای چاهک موسویه به نمایندگی از 50 پروژه افتتاح می شود که 25 پروژه مربوط به قرارگاه پیشرفت و آبادانی و 25 پروژه مربوط به قرارگاه قرب کوثر است .

وی اضافه کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار این پروژه ها بوده است که 50 درصد توسط قرب کوثر و 50درصد آورده استان است.

مسئول بسیج سازندگی استان متذکر شد: امروزه خیلی از فعالیت ها به اسم محرومیت زدایی اما نسخه پیچی برای محرومین و جلب محبوبیت برای خود است.

وی تصریح کرد: بیرق محرومیت زدایی را خیلی ها بلند کردند اما رسانه ها باید رصد کنند که کدام حرکت عمقی و معنادار است و کدام تنها شعار است.

زهرایی خاطرنشان  کرد: در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی و مبارزه با آسیب های اجتماعی و بی سوادی  شیوه کار باید درست شود؛ ابتدا راه های ورودی  و عوامل شناسایی شود  و سپس اقدامات موثر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ادبیات جدید در عرصه سازندگی کار توسط مردم است اما در دولت ها کار برای مردم انجام می شود اظهارداشت: امروزه جهاد سازندگی تبدیل به جهادها بدون سازندگی شده است چون آن هم افزایی لازم بین نهادها وجود ندارد.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها