خبرهای داغ:
امام جمعه اسفراین:

حکومت‌های اسلامی دولت میانمار را به تنگنا بکشند

امام جمعه اسفراین گفت: مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار سکوت کرده‌اند و باید حکومت‌های اسلامی، دولت میانمار را به تنگنا بکشند.
کد خبر: ۸۹۱۹۲۳۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

 

به گزارش خبرگزاری بسيج؛ حجت الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به فرارسیدن ماه محرم و آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود : هدف اصلی حضرت سید الشهداء(ع) از قیام عاشورا، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و این فریضه واجب نباید بین مومنان به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: ماه محرم یادآور جانفشانی‌ها و رشادت‌های یاران با وفای امام حسین (ع) و ماه ایثارگری، شجاعت و پاسداری از دین خداوند در برابر طاغوت‌های زمان و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است.

خطیب جمعه اسفراین گفت : سیره عملی و علمی امام حسین (ع) در عزاداری‌های مذهبی باید تببین و معرفی شود.

حجت الاسلام محمدیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری ۲۵ شهریورماه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان تصریح کرد: خانواده یک نهاد کلیدی در جامعه است که باید تمام اعضای آن برای استحکام خانواده از هیچ کوششی دریغ نورزند و هماهنگی‌های  لازم بین فرزندان و والدین برقرار باشد.

وی گفت: بازنشستگان عمری در بخش‏‌های دولتی و غیردولتی زحمت کشیده و اکنون بر خانواده‌ها واجب است که آن‌ها را تکریم و احترام کنند و نباید با این قشر از جامعه با بی‌حرمتی رفتار شده و نسبت به آنان بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه اسفراین در ادامه با اشاره به فاجعه کشتار مسلمانان در میانمار تصریح کرد: باید کشورها و دولت‌های اسلامی با ابزاری که در اختیار دارند، دولت میانمار را به تنگنا بکشانند.

وی گفت : مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار سکوت کرده‌اند و بدتر از همه جایزه صلح نوبل را به یک زن، نخست‌وزیر میانمار می‌دهند که دستش آلوده به کشتار مسلمانان میانمار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام از ابتکارات پر ارزش امام راحل است و تأکید کردند که این مجمع باید صد درصد انقلابی فکر و عمل کند و روح انقلاب نباید کمرنگ شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها