خبرهای داغ:
مشاور رئیس‌ جمهور در حقوق شهروندی:

اسلام بیشتر از سندهای بین المللی به حقوق بشر توجه کرده است

مشاور رئیس‌ جمهور در حقوق شهروندی گفت: به اندازه ای که اسلام به حقوق بشر توجه کرده، در هیچ سند بین المللی به این مساله توجه نشده است.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۹۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، الهام امین زاده ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به توجه اسلام به حقوق بشر اظهار کرد: به اندازه ای که اسلام به حقوق بشر توجه کرده، در هیچ سند بین المللی به این مساله توجه نشده است، گرچه که غرب واژه‌پردازی‌های زیادی در بحث حقوق بشر داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد رفتارهای بدی در ادارات هستیم و به این دلیل در ارتباط با حقوق شهروندی آموزش‌هایی را به مدیران دولتی می‌دهیم، همچنین ریاکاری جای اخلاص را گرفته است که این رفتارها برای اسلام یک آسیب بزرگ است.

مشاور رئیس‌ جمهور در حقوق شهروندی افزود: در مورد غربی شدن حقوق شهروندی نگرانی‌هایی در سراسر کشور از جمله دانشگاه‌ها و ادارات وجود دارد، اما در منشور شهروندی مصداق‌های مختلفی در خصوص توجه به حقوق در کشاورزی، حقوق حیوانات و مسائلی که در اسناد حقوق بین المللی جدید نیامده، مطرح شده است.

امین زاده با اشاره به ضرورت ارائه فرهنگ اسلامی اظهار کرد: باید این فرهنگ غنی در دانشگاه‌ها به شیوه ای زیبا به دانشجویان ارائه شود، متاسفانه شاهد فاصله گرفتن دانشجویان با اسناد اسلامی امروز هستیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم تمام نکات بیان شده توسط علما در زمینه حقوق شهروندی را در تاسیس مراکز حقوق و  مسؤولیت‌های شهروندی در کشور لحاظ کنیم.

مشاور رئیس‌ جمهور در حقوق شهروندی افزود: رشته حقوق نفت و گاز در دانشگاه تهران راه اندازی شده است و بحث منابع طبیعی و انفال در این دانشگاه تدریس می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از کشورها نفت ما را به تاراج می‌برند، البته آن‌ها بر مالکیت مردم و انفال بر منابع ما اعتراف دارند، می‌توانیم با مواردی که در قانون اساسی کشورهایی همچون عربستان، امارات و قطر وجود دارد، حقوق خودمان را مطالبه کنیم. 

ارسال نظرات