خبرهای داغ:
فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) عنوان کرد

تکریم خانواده شهدا مرز ندارد/لزوم غبارروبی از راه و عقیده شهدا

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) گفت: تکریم خانواده‌های شهدا مرز سیاسی ندارد زیرا این گروه‌ها بر گردن همه مردم حق دارند و اگر خانواده‌های شهدا نبودند تا مردان و فرزندان خود را راهی جبهه‌های جنگ کنند امروز جوانان ما نمی‌توانستند به راحتی در دانشگاه تحصیل کنند.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۰۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
تکریم خانواده شهدا مرز ندارد/لزوم غبارروبی از راه و عقیده شهدا

به گزارش خبرگزاری بسیج در قم، سردار غلامرضا احمدی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات ساختمان آیت الله سعیدی واقع در خیابان اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم، اظهار کرد: این حماسه بزرگ تاریخی را به همه مردم ایران و به صورت ویژه به کسانی که در این راه بهای سنگینی برای حفظ آبروی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) پرداخت کردند، تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه همه رزمندگان و خانواده‌های ایشان بر گردن ما حق دارند تا بتوانیم امروز به صورت آبرومند در جهان سر بلند کنیم، عنوان کرد: شهیدان عالی‌مقام با اطاعت از امام خودشان در این مسیر قدم گذاشتند و به لطف خداوند توانستند در مقابل استکبار جهانی سینه سپر کرده و از آبروی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دفاع کردند.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با تاکید بر اینکه ایثار شهیدان موجب شده است که امروزه تمام کشورهای مورد ظلم قرار گرفته از ایران و دفاع مقدس به عنوان یکی الگو یاد کنند، مطرح کرد: توطئه‌های دشمن برای تحمیل جنگ هشت ساله نه تنها موجب سرنگونی نظام اسلامی نشدند بلکه سکوی پرشی برای معرفی سبک دفاعی جمهوری اسلامی ایران به تمام کشورهای جهان شدند.

وی با اشاره به اینکه جنگ‌های امروزه در منطقه ادامه جنگ هشت ساله با ایران است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروهای داعشدر عراق و سوریه در حال پاکسازی هستند و مردم یمن نیز با وجود نابرابری با سعودی‌ها در جنگ توانسته‌اند به گونه‌ای مقاومت کنند که امروزه آثار درماندگی در برخوردهای سیاسی سعودی‌ها به خوبی مشاهده می‌شود.

احمدی افزود: دفاع مقدس یک واقعه بود که سختی‌های بسیاری را برای مردم به همراه داشته است و ملت ایران بیش از 200 هزار نفر از جوانان خود را در این راه تقدیم کردند و این جهاد عظیم به گونه‌ای نیست که بعد از دو سال بتوان به دست فراموشیسپرد و باید این واقعه را به یاد داشته باشیم و برای نسل‌های آینده نیز یادآوری کنیم و اجازه ندهیم دشمن بار دیگر به خود اجازه دهد به حریم ما نفوذ کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر جهاد عظیم مردم در دفاع مقدس نقش ولی فقیه را نیز در این واقعه نباید فراموش کنیم زیرا اگر ایشان به این فعالیت‌ها و جهاد مردم جهت نمی‌دادند هیچ وقت نمی‌توانستنیم بعد از گذشت هشت سال از یک جنگ نابرابر با استکبار جهانی سر بلند باشیم.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به مصاحبه صدام در خرمشهر که عنوان کرده بود قسمت دوم مصاحبه خود را هفته آینده در تهران انجام می‌دهد، تصریح کرد: عنصر اصلی و اساسی پیروزی رزمندگان اسلام روحیه شهادت طلبی بود که جوانان ایرانی توانستند با این روحیه و پیروی از فرمایشات ولایت فقیه تجهیزات نظامی خود را از دشمن غنیمت بگیرند و در این جنگ به پیروزی برسند.

وی از نقش کلیدی و بسیار مهم امام و ولی فقیه در دفاع مقدس یاد کرد و گفت: اعتقاد به دفاع از ولایت فقیه برای همگان واجب است و مردم باید بدانند که در حوزه روحانیت متناسب با میزان طلبه‌های موجود در کشور بیشترین شهدا را در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم و پس از آن‌ها بیشترین تعداد شهدا مربوط به دانش‌آموزان است که گواه جمله امام خمینی(ره) در زمان پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان سربازان ما در گهواره هستند، است.

احمدی یادآور شد: بنا به گفته ولایت فقیه نخستین درس مردم از واقعه عاشورا این است که با توجه به تاریخ دریابیم که چه مشکلی موجب شد تا در جامعه‌ای که پیامبر اکرم(ص) پایه‌گذار آن بوده است بعد از گذشت 20 سال از شهادت امیرالمومنین فرزند ایشان را در سرزمین کربلا به شهادت رسانده و اهل بیت ایشان را به اسارت گرفتند.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه تقوا وجود نداشته باشد سیدالشهدا‌ها و یزیدهای بسیاری در جامعه ظهور می‌کنند، اظهار کرد: مشکلات امروزه مردم ایران در عرصه‌های اشتغال و اقتصادی با مشکلات زمان جنگ و دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و مردم امروزه باید با پیروی از مردم آن دوران و با دید به درون خود با نیروهای انسانی، ایمان و کمک‌های مردمی این مشکلات را نیز حل کنند.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) افزود: در زمان جنگ در شرایطی که مردم بیشترین فشارهای اقتصادی را متحمل بودند ولی با تشکیل گروه‌های مردمی و ستادهای پشتیبانی همه نیازهای رزمندگان اسلام را از خوراکی تا ماشین‌های آمبولانس تامین می‌کرند و اگر امروزه از این وقایع درس بگیریم و راه شهدا را ادامه دهیم می‌توانیم مشکلات اقتصادی جامعه را توسط خود مردم برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه حق زنان بر گردن دفاع مقدس اگر بیشتر از رزمندگان نباشد کمتر از آن‌ها نیست، عنوان کرد: عرصه تکریم خانواده‌های شهدا مرز سیاسی ندارد زیرا این گروه‌ها بر گردن همه مردم حق دارند و اگر خانواده‌های شهدا نبودند تا مردان و فرزندان خود را راهی جبهه‌های جنگ کنند امروز جوانان ما نمی‌توانستند به راحتی در دانشگاه تحصیل کنند.

احمدی با بیان اینکه دشمنان ایران و انقلاب آرزوی اینکه جمهوری اسلامی ایران در برابر آن‌ها سر تعظیم فرود آورد را به گور می‌برند، مطرح کرد: بیش از 93 درصد شهدا در وصیت نامه‌های خود اعلام کرده‌اند که هدف اصلی آن‌ها برای شرکت در جنگ دفاع از جمهوری اسلامی و اطاعت از ولی فقیه بوده است.

وی در پایان یادآور شد: امروزه غبارروبی از راه، فکر و عقیده شهدا بسیار ضروری‌تر از غبارروبی مزار آن‌ها است و باید بدانیم که اگر در جامعه تفکر شهدا شکل بگیرد دیگر هیچ قدرتی توان مبارزه و مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.

تکریم خانواده شهدا مرز ندارد/لزوم غبارروبی از راه و عقیده شهدا

ارسال نظرات