خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان :

تفکر بسیجی توانسته در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی نقش به سزایی ایجاد کند/ مشارکت مردمی ظرفیتی پایان ناپذیری است

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: تفکر بسیجی توانسته است در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی نقش به سزایی ایجاد کند و داعشی که امریکا برای اسلام تراشی ایجاد کرد و برای تثبیعت حاکمیت خود و اسرائیل در خاورمیانه تلاش نمود با عنصر تفکر بسیجی در حشد شعبی و علویون سوریه دارد از بین می رود.
کد خبر: ۸۹۲۱۵۴۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که توسط دستگاه قضایی استان در گلزار شهدا امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد، اظهار کرد: از فرصت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با محرم باید استفاده لازم را برد و همه ما می دانیم که موفقیت های دفاع مقدس محصول فرهنگ عاشورایی است.

وی بیان داشت: در دو الی سه قرن اخیر دیدیم هر زمان که حمله نظامی بر کشور ما صورت گرفت بخشی از سرزمینمان جدا شد و این در شرایطی بود که ما به یکی از ابر قدرت ها وابسته بودیم و در این وابستگی یکی از قراردادها این بود که اگر حمله نظامی در کشور صورت گرفت قطعا باید مورد حمایت قرار می گرفتیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: ما به لحاظ تاریخی و رسمی آغاز جنگ را 31 شهریور 59 می دانیم ولی درگیری های مسلحانه در جنوب غرب کشور ماه ها قبل تر شروع شد بررسی ها نشان می داد چندین ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی به سرکردگی امریکا دنبال تجهیز، آموزش، سازماندهی گروه های معاند در غرب و جنوب کشور بودند.

به گفته سردار صادقی؛ انقلاب به پیروزی رسید و "نه" بزرگی به ابرقدرت شرق و غرب گفت و اراده کرد که مستقل بایستد و بر اساس فرهنگ عاشورایی حاکمیت خود را برپا کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در 19 ماه پس از پیروزی انقلاب تا آغاز رسمی جنگ هم باید حاکمیت نظام جمهوری را تثبیت می کردیم هم باید با معاندین غرب، جنوب و شمال می جنگیدیم لذا مجبور بودیم بدون کمک به ابر قدرتی خودمون را تثبیت کنیم و این شرایطی بود که کشورمان در آن به سر میبرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: ارتش که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاملا در دست مستشاران نظامی امریکا بود و شالوده فرماندهی و لژستیک و مدیریت سازماندهی جنگ افزار کاملا بر اساس یک نظام مستشاری امریکایی مدیریت می شد و سپاه تازه اتفاق افتاده بود و هنوز نقش مردم در حوزه های سیاسی، اجتماعی به خوبی تعریف نشده بود و در چنین شرایطی جنگ بر ما تحمیل شد.

سردار صادقی بیان داشت: ما در آغاز جنگ هم میبایست دفاع همه جانبه میکردیم هم تثبیت نظام را میداشتیم هم بازسازی و آمادگی رزم ارتش را در دست داشتیم هم سپاه را برای جنگ همه جانبه آماده میکردیم هم شرایط ورود مردم را تنظیم می کردیم که همه این اقدامات میبایست در یک شرایط و برهه از زمان اتفاق می افتاد که در برابر یک جنگ تمام عیار که 36 کشور به صدام کمک کردند قرار داشتیم.

وی در ادامه نوع نگاه در شش ماه اول جنگ را یک نگاه کلاسیک عنوان و گفت: ما در شش ماه اول جنگ با این ادبیات جنگدیم و اعتقاد بنی صدر بر این بود چون زمان نداریم باید زمین بدهیم که 16 هزار کیلومتر مربع زمین دادیم تا زمان بگیریم لذا این نگاه سبب شد این تجاوز با قدرت انجام شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اذعان داشت: درست است که صدام نتوانست به خواسته اش برسد اما سرزمین های زیادی را از ما گرفت  و نیروهای متدین و انقلابی ارتش و سپاه و مردم هر کاری کردند که بنی صدر نیروهای مردمی و سپاه و ارتش را ورود دهد نشد و این عبرت بزرگ تاریخی برای جنگ های ما است .

سردار صادقی یاد آور شد: وقتی بنی صدر خلع شد نگاه امام به جنگ وارد گشت که کاملا متفاوت با نگاه قبل بود امام(ره)  در دفاع مقدس فرهنگ دینی و قرآنی و نقش مردم به جهاد همه جانبه را نهادینه کرد و جنگ از حالت کلاسیک خارج شد و جوانان غیور سپاه و ارتش و بسیج با اتکا به داشته های خودی عملیات های متعدد نظامی را تنظیم کردند و در مدت 15 ماه 16 هزار کیلومتر زمین از دست داده را دوباره به دست آوردیم.

به گفته وی؛ امام راحل این فرصت را ایجاد کرد و ادبیات کاملا دینی مبتنی بر مشارکت مردم در دفاع مقدس به وجود آورد به شکلی که ظرفیت های مردمی در جنگ ورود پیدا کرد و جنگ از انحصار ارتش و سپاه هم بیرون آمد .

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه هیچ یک از عملیات های بزرگ موفق جمهوری اسلامی بدون حضور بسیج نبوده این مشارکت مردم را دستاورد بزرگی برای این نظام دانست و ابراز کرد: ما موفقیت های پی در پی دیگری را به دست آوردیم به شکلی که ارتش با جنگ ساخته شد و شکل گرفت و به عنوان یکی از ارتش های مقتدر جهان مطرح است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دفاع مقدس به خود آمد.

سردار صادقی تصریح کرد: ما در شرایط جنگ این استعدادها را به وجود آوردیم و یک تهدید همه جانبه به پیروزی و فرصت تبدیل شد که این نقش ولایت و مردم است که اگر مردم پشتیبان ولی امر خود باشند چنین تهدیداتی به فرصت های تاریخی تبدیل می شود.

به گفته وی؛ مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی میفرماید: دولت باید کاری کند تا مردم در اقتصاد، امنیت، حوزه های علمی و موضوعات متعددی حاضر شوند لذا در این هفته ها باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در ادامه با بیان اینکه تفکر بسیجی توانسته است در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی نقش به سزایی ایجاد کند، گفت: داعشی که امریکا برای اسلام تراشی ایجاد کرد و برای تثبیت حاکمیت خود و اسرائیل در خاورمیانه تلاش نمود با عنصر تفکر بسیجی در حشد شعبی و علویون سوریه دارد از بین می رود.

سردار صادقی بیان داشت : مستشاری ایران هم بر اساس همین بود که شما به مردم خود نقش بدهید مردم را در دفاع از سرزمین خود مشارکت دهید و این مشارکت یک ظرفیت پایان ناپذیری است که مبتنی بر فرهنگ دینی و جهاد ماست  فلذا اگر اراده کنیم و عزم داشته باشیم و ظرفیت های مردم را بشناسیم و باور کنیم که این ظرفیت ها میتواند مشکلات عمده این کشور را بر طرف کند به پیروزی های بزرگی خواهیم رسید .

وی تاکید کرد: آنچه را که حضرت آقا از ما انتظار دارد این است که ما انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندیم و نظام جمهوری اسلامی را ایجاد کردیم اما در دولت اسلامی باید تلاش کنیم بر مبانی و اصول دینی عدالت محور حرکت کنیم که اگر این دولت ایجاد شود جامعه اسلامی به تبع آن اتفاق می افتد لذا فرمان ولی امر هم در حوزه قانونی هم در حوزه مسائل دینی به عنوان یک حکم شرعی برای ما واجب الاجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها