خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی

حرکت «فی سبیل الله» رمز اثربخشی و ماندگاری دفاع مقدس است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حرکت فی سبیل الله رزمندگان اسلام، رمز ماندگاری، اثربخشی و مقدس بودن حماسه سال های ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۸۹۲۱۶۹۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

حرکت «فی سبیل الله» رمز اثربخشی و ماندگاری دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی صادقی» طی سخنانی در آیین خطبه خوانی خادمان حرم حضرت معصومه(س) که صبح امروز در آستانه هفته دفاع مقدس با حضور نیروهای مسلح استان قم در صحن امام هادی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: تقارن این هفته با عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) یادآور وجوه مشترک این دو حادثه بزرگ است.

وی با بیان اینکه عاشورا طلوعی بی غروب و شروعی بی پایان بود که همه زمان ها را در نوردید، افزود: دفاع مقدس نیز حادثه ای نبود که صرفا در دهه انقلاب اتفاق افتاده باشد و تنها خاطره اش برای ما مانده باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وجوه مشترک جریان عاشورا و سال های دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: عامل مهمی باعث شد که این دو جریان هم مقدس، هم ماندگار و هم اثربخش شود.

حاجی صادقی گفت: حضرت امام(ره) که هر چه داریم از سر سفره معنوی ایشان است، فرمودند «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» سخن عظیمی است.

وی افزود: این سخن بار معنایی بزرگی دارد یعنی باید هر روز و هر زمان و سرزمین را موقعیت درگیری و تقابل با استکبار و دشمنان اسلام در نظر بگیریم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: عاشورا فقط در سال 61 دین خدا را زنده نکرد بلکه در همه تاریخ موجب بقای دین خدا شد و برگزاری همین مراسم های عزاداری در ایام محرم و بعد از آن، احیاء دین خداست؛ عاشورا اثربخش بود و نگذاشت دین خدا بمیرد.

وی ادامه داد: وقتی به امام حسین(ع) گفتند می دانید نتیجه سفر شما به کوفه کشته شدن و اسارت است، گفت: «می دانم ولی دین خدا در خطر است» لذا یا باید فاتحه دین خدا خوانده شود و یا شهادتنامه حسین(ع) امضا شود.

حاجی صادقی افزود: امام حسین(ع) گفت که من سر می دهم، اکبر و اصغر می دهم که دین خدا سر ندهد و این همان شعار رزمندگان دوران دفاع مقدس ماست و همان فرهنگ و اثربخشی آن است.

وی تصریح کرد: امروز و در این آیین معنوی در محضر کریمه اهل بیت(س) باید عرض کنیم که مهمترین عاملی که باعث ماندگاری، اثربخشی و تقدس حماسه دفاع مقدس شد، همانا جهاد و حرکت «فی سبیل الله» رزمندگان اسلام بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر این نکته که هر کاری برای خدا باشد و رنگ الهی داشته باشد، ماندگار و مقدس است و گذشت زمان آن را کهنه نمی کند، عنوان کرد: در طول زمان های گذشته چقدر تلاش کردند که عاشورا را تعطیل کنند اما نتوانستند و اراده الهی بر این است که عاشورا زنده و پاینده بماند.

وی افزود: ضرورت دارد که امروز بدانیم دفاع ما در کدام صحنه است و حفظ دین خدا و در جبهه حسینی بودن چه اقتضائات و تکالیفی را با خود به همراه دارد.

حاجی صادقی بیان کرد: امروز در جبهه حسینی ماندن سخت تر از گذشته شده زیرا دشمن فتنه و جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر می خواهید کارها برکت داشته و اثربخش و ماندگار باشد، باید با توسل به اهل بیت(ع) کاری کنیم که اعمال فی سبیل الله بوده و رنگ و صبغه خدایی داشته باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه وعده صدق الهی را یادآور شد و گفت: خداوند فرموده «ان الله لایضیع اجرالمحسنین» و فرموده که سیدالشهدا(ع) همه چیزش را در راه من داد و من جایگاهی را به او می دهم که به هیچ کس دیگری نداده نشده است.

وی در پایان با ذکر خاطره ای از آیت الله مشکینی امام جمعه فقید قم، بالاترین عمل مستحبی را زیارت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات