خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی گلستان:

کمک های دولتی پاسخگوی نیازها نیست/ نقش کلیدی مشارکت‌های مردمی در بهزیستی

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه کمک های دولتی پاسخگوی نیازها نیست، گفت: براساس قانون سازمان بهزیستی از جمله دستگاه هایی است که توانسته مشارکت مردم را داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۲۲۸۸۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، ابراهیم غفاری، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی با اشاره به اینکه قریب به 105 هزار خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: قریب به 200 هزار نفر از مردم استان در قالب معلولین، زنان سرپرست خانوار، ایتام، افراد نیازمند و در معرض آسیب های مختلف تحت پوشش بهزیستی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کمک های دولتی پاسخگوی نیازها نیست، افزود: براساس قانون سازمان بهزیستی از جمله دستگاه هایی است که توانسته مشارکت مردم را داشته باشد.

غفاری با اشاره به رایزنی هایی که با دستگاه ها و ادارات مختلف انجام شده است، اظهار کرد:  از 6 ماهه نخست امسال سه هزار و 513 سبد مواد غذایی بین مددجویان توزیع شده است. همچنین در ماه مبارک رمضان امسال 118 مراسم افطار برپا شد.

وی اعلام کرد: 76 میلیون تومان فطریه و همچنین 81 میلیون تومان نذورات در عید قربان از مردم جمع آوری و بین مددجویان توزیع شده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان، از ابتدای امسال  18 دستگاه بخاری، 14 دستگاه یخچال، دو تخته فرش، 150 البسه، تلویزیون 5 دستگاه و ... از سوی مردم به مددجویان کمک شده است.

وی با اشاره به مشارکت نقدی خیرین هم گفت: از ابتدای امسال تا پایان 6 ماهه بیش از 90 میلیون تومان کمک نقدی از سوی خیرین انجام شده است.

غفاری اظهار کرد: عمده مجموعه خدماتی که از مردم دریافت می کنیم، غیرنقدی و در قالب جهیزیه و وسایل زندگی است. کمک های نقدی که از سوی مردم انجام می شود برای توانمندسازی، تأمین مسکن و درمان مددجویان هزینه می شود.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها