خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان؛

ترس دشمنان از انقلاب از دلایل اصلی جنگ تحمیلی بود/ در هر جایگاهی که هستیم باید بدانیم که مدیون خون شهداییم

معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان گفت:در هر جایگاهی که هستیم باید بدانیم که مدیون خون شهداییم و باید به رسالت خود به عنوان یک انقلابی عمل کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۳۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان در مراسم یادواره شهدای روستای دشت حلقه شهرستان مینودشت با اشاره به علت وقوع جنگ و تجهیز و تعرض دنیا به کشورایران گفت:پدیده ای در دنیا و در قلب انرژی دنیا و به تعبیر غربی ها در خاور میانه اتفاق افتاد که دنیا را به خود معطوف کرد و ان پدیده چیزی نبود جز انقلاب اسلامی.

 وی افزود: با نگاه به کشورهای که در آن انقلاب رخ داد مشاهده میکنیم که نه لشگر کشی صورت گرفته و نه جنگی به راه افتاده ولی با پیروزی انقلاب اسلامی دنیا بر علیه ما تجهیز شد چرا که ریشه این انقلاب ریشه خاصی است و در مقایسه با دیگر انقلابهای دنیا تفاوت اساسی در آن به چشم میخورد که ان را متمایز از دیگر انقلابها کرده است.

 معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان خاطر نشان کرد: سیاستمداران و کارشناسان سیاسی و اجتماعی در ریشه های بروز انقلاب عواملی را ذکر کرده و در قیاس بین انقلاب اسلامی و انقلابهای دنیا تفاوتهای اساسی را بر می شمارند

 حسینی به علتهای وقوع انقلاب در کشورهای مختلف دنیا اشاره و گفت: ضعف حکومت مرکزی در ملت سازی و در جمع کردن اقوام و طوایف و ایجاد انشقاق ،  ضعف ارتش در بازدارندگی و مقابله در مقابل معارضین و خالی بودن خزانه از دارایی ها را میتوان از عمده دلایل بروز انقلاب در کشورهای دنیا نام برد.

وی افزود:ایران قبل از انقلاب از حمایت کشورها و ابرقدرتهای دنیا برخوردار بود و سیستمی در ایران طراحی شده بود به نام ساواک که سیطره خود را در سراسر ایران پهن کرده بود و با اشراف اطلاعاتی و قدرت برخورد شدید خفقانی بر مردم حاکم کرده بود که کسی جرات مخالفت با حکومت را نداشت و از یک سو خزانه در بهترین وضعیت بود و ارتش نیز در آمادگی کامل به سر میبردو به عنوان ژاندارم منطقه ایفای نقش می کرد که همه این حمایتها از سوی غرب و در حمایت رژیم صهیونیسمی بود.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه غرب ایران را جزیره ثبات قلمداد  میکرد ابراز داشت: با وجود همه حمایتها و درحالی که دنیا درگیر جنگ سرد بود و دوابر قدرت دنیا مشغول مسابقه تسلیحاتی بودند و دنیا به دو ابرقدرت بلوک غرب و بلوک شرق تقسیم شده بود که ادعا داشتندهمه کشورها باید وابسته به این دوبلوک باشند انقلاب اسلامی در این شرایط به وقوع پیوست .

 سید موسی حسینی ابراز داشت :در شرایطی که هیچ کشوری حق استقلال را نداشت یکی از شعارهای انقلاب اسلامی استقلال ازادی جمهوری اسلامی بود و با شعار نه شرغی و نه غربی دست رد به غربی ها زده و با این شعار فهماندند که انقلاب نه  وابسته به حکومت سوسیالیستی و نه حکومت کمونیستی است و انقلاب اسلامی خود مدل سوم حکومت است با عنوان جمهوری اسلامی .

 معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان با اشاره به جملات کلیدی امام راحل در طلیعه انقلاب گفت: این شعارها پایه های سیطره ابرقدرتهای دنیا را  به لرزه دراورذ و ترس از این انقلاب و ترس از سه قطبی شدن دنیا باعث شد تا در صدد از بین بردن و نابودی انقلاب برآمدند ولذا دست به ترور عناصر اصلی و اثر گزار و طراز اول انقلاب نمودند وکودتای نوژه و محاصره اقتصادی را نیز در دستور کار خود قرار داده و با تجهیز کشور عراق جنگ 8 ساله را بر ملت ایران تحمیل نمودند.

 وی در ادامه به انگیزه های رزیم بعث برای حمله به ایران اشاره و اظهار داشت: از جمله انگیزه های اصلی حمله صدام به ایران تسلط بر شاه راههای اروند رود و تسلط بر منابع نفتی ایران و جدا کردن خوزستان به عنوان استان عربستان و الحاق به خاک و در حقیقت نابودی انقلاب اسلامی بود و در این راه دست به هر جنایتی زدند ولی مردم ما نگذاشتند که دشمنان به اهدافشان برسند و حماسه ماندگار را در تاریخ اسلامی رغم زدند

 حسینی در ادامه با اشاره به  تلفیق حادثه عاشورا و دفاع مقدس گفت: در کربلا قساوت قلب در نهایت خود بود تا انجا که به کودک 6 ماهه هم رحم نکردند در دفاع مقدس و جبهه مقاومت نیز به همین شکل رفتار نمودند. بستن اب به روی یاران امام حسین در روز عاشورا اتفاق افتاد و در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محاصره اقتصادی و تحریم به راه انداختند و با جلوگیری از کمک به کشورهایی مانند یمن و میانمار فاجعه انسانی به راه انداختند . جدا سازی سرهای شهدا در کربلا و مانند ان در دفاع مقدس و رزمندگان مدافع حرم مشاهده شد، سرهای شهدای کربلا را به نیزه ها کردند و همین اتفاق به صورت مدرن در عصر حاضر اتفاق می افتد

 وی افزود: در کربلا زمانی که امام خواست موعظه کند دشمنان هل هله کردند تا صدای امام به گوش نرسد و امروز نیز با بوغهای تبلیغاتی مانع رسیدن صدای اسلام ناب به گوش پاک تینتان و مردم ازادیخواه دنیا می شوند . در کربلا بر پیکر مطهر شهدا با اسب تاختند و در دفاع مقدس بر بدن شهدای ما با شنی تانگ رفتند و این نشان میدهد که شهدای ما در کلاس عاشورا ودر مکتب کربلا رشد یافتند و به گفته امام راحل انقلاب ما ریشه در عاشورا دارد و این دشمنی که از اول ظهور اسلام بر علیه اسلام و انقلاب وجود داشته هنوز هم وجود دارد.

وی در پایان افزود:همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید بدانیم که مدیون خون شهداییم و باید به رسالت خود به عنوان یک انقلابی عمل کنیم.

 انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها