خبرهای داغ:
فرمانده انتظامي استان قم:

فرهنگی حسینی باید در جامعه نهادینه شود

فرمانده انتظامي استان قم گفت: خيمه امام حسين(ع) خيمه معرفت بود و پرچمي که برافراشت پرچم عزت و آزادگي است و زماني در این مسیر موفق شويم که و فرهنگ عاشورايي، حسيني(ع) و علوي از مساجد،‌ تکايا و هيئت‌ها در خانه‌ها و بازار پياده شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۰۴۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کاظم مجتبایی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ازخودگذشتگی‌ها، ایثار و مجاهدت‌های شهداء و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، با بیان اینکه عبودیت، انسان را از جایگاه پایین انسانیت به کمال و معنویت می رساند، مراتب روح انسان را شامل اماره، لوامه و مطمئنه دانست.

وی نفس اماره را پایین‌ترین مرتبه از جایگاه روح بیان کرد و گفت: این نفس برای کسانی است که سرشار از زشتی، بدی، گناه، ظلم و فساد در دنیا هستند و این بدترین مرتبه برای روح و نفس است و اگر تا پایان عمر همراه انسان باشد در آخرت جایگاهی جز جهنم نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: مرتبه دوم روح لوامه و ملامت گر بوده و وقتی فرد در شرایط تخلف، ‌گناه، ظلم و فسادی قرار می‌گیرد آن را از درون سرزنش می‌کند و این مرتبه از نفس بالاتر از نفس اماره بوده و ترغیب می‌کند تا شخص این کار را ادامه نداده و توبه کند.

مجتبایی بالاترین جایگاه و مرتبه از روح را نفس مطمئنه دانست و تصریح کرد: این مرتبه از نفس انسان، کاملا در قید و بند پروردگار بوده و متعهدانه بندگی می‌کند و هرگز به دنبال ظلم، زور و فساد نیست و در جایگاه اعلی قرار می‌گیرد و آن متعلق به شخصیت‌هایی همچون امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) است که در اوج عبودیت و بندگی بودند و نمونه آن حضرت علی (ع) است که لحظه ضربت خوردن ندای "فزت و رب الکعبه" سر می‌دهد.

وی با بیان اینکه هیچ کس تحمل شرایط سختی که امام حسین(ع) در صحرای کربلا داشت را ندارد و حرکت امام حسین(ع) و همه ائمه در راستای رستگاری انسان‌هاست، گفت: باید افراد متخلق به اخلاق کریمه بوده و همواره کرامت و انسانیت را در محیط کار پیاده کنند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه واقعه عاشورا و رویداد صحرای کربلا فقط به یک مقطع تاریخی مشخص خلاصه نمی‌شود بلکه به وسعت تاریخ است، افزود: خیمه امام حسین(ع) خیمه معرفت بود و پرچمی که برافراشت پرچم عزت و آزادگی است و زمانی در این مسیر موفق شویم که به سمت نفس مطمئنه حرکت کرده و فرهنگ عاشورایی، حسینی(ع) و علوی از مساجد،‌ تکایا و هیئت‌ها در خانه‌ها و بازار پیاده شود.

ارسال نظرات