خبرهای داغ:
فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع)

عملیات والفجر ۱۰ در سرمای طاقت فرسا و بمباران شیمیایی شدید انجام شد

فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: عملیات والفجر ۱۰ در حالی صورت گرفت که رزمندگان اسلام، رزم خود را در سرمای شدید و زیر سخت‌ترین حملات شیمیایی دشمن انجام می‌دادند.
کد خبر: ۸۹۲۵۵۵۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

عملیات والفجر 10 در سرمای طاقت فرسا و بمباران شیمیابی شدید انجام شد

سرهنگ «اسدالله گنجعلی» با گرامیداشت ایام محرم الحرام و یاد و یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس بخصوص شهدای عملیات والفجر 10، در تشریح این عملیات، به خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم اظهار داشت: عملیات والفجر 10 قرار بود در منطقه فاو انجام شود و ما در قالب گردان سیدالشهدا(ع) به این منطقه اعزام شدیم و خط فاو را تحویل گرفتیم ولی بنا به دلایلی انجام نشد؛ برگشتیم به پادگان اندیمشک و مجددا اعزام شدیم به غرب و سنندج. ابتدا در یک مدرسه سپس در یک ورزشگاه مستقر شدیم. اکیپ 30 نفره ای از ما برای زدن چادر به مریوان و در منطقه دزلی مرزی نزدیک عراق رفتیم اما آنقدر بارندگی و سرما و طوفان شدید بود که چادرها از بین می رفت. یکبار هم هواپیماهای دشمن مریوان را به شدت بمباران کردند.

بعد از یک هفته مابقی گردان آمدند و ما باید عملیات را در منطقه سورن اجرا می کردیم، روزهای پایانی اسفند سال 66 بود یعنی حدود یکی دو هفته به عید و منطقه بسیار سرد بود؛ باید از ارتفاعات سورن بالا می رفتیم و غذا و امکانات می بردیم؛ بعد قرار شد برویم آنطرف ارتفاعات سورن. پشت سورن منطقه ای سرسبز بود و هر چه بیشتر به سمت عراق می رفتیم برف و یخبندان کمتر و سرسبزی و خرمی بیشتر می شد بخصوص در شهر دوجیله عراق.

تعدادی انتخاب شدیم که برویم به دره «مره سور». خانه های متروکه ای آنجا بود. قرار بود آنجا را تمیز کنیم که بقیه گردان بیایند و مستقر شوند؛ تعدادی از کردها هم کمک می کردند که بعدا به منطقه عملیاتی بیت المقدس 3 رفتند.

از طرف لشکر دستور آمد که سریع منطقه را تخلیه کنیم و به پشت ارتفاعات سورن برگردیم؛ شهید حسین باقریان فرمانده ما بود و ما به کمک سیم های تلفنی که کشیده شده بود، از ارتفاعات بالا می رفتیم؛ هر چه از آن محل دورتر می شدیم برف و یخ بیشتر و صعود ما سخت تر می شد. برای نماز صبح روی صخره ها تیمم کردیم و نماز را در حال راه رفتن خواندیم. تعدادی از همرزمان عقب مانده بودند از جمله شهید حسن محمودی که علیرغم جثه کوچک خود، سلاح های چندین نفر را با خود حمل می کرد؛ کمک کردیم تا آنها هم به ما ملحق شدند تا اینکه به ارتفاعات ملخور و به سمت جاده سیدصادق راه افتادیم.

سرمای شدید و نبرد بی امان و حملات شیمیایی گسترده موقعیت سختی را در عملیات والفجر 10 پدید آورده بود که نمایش جزئیات آن در رزمایش امکانپذیر نیست.

فعالیت غرفه مدافعان حرم در نمایشگاه یاد یاران عاشورایی

سرهنگ گنجعلی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی غرفه مدافعان حرم در نمایشگاه یاد یاران اشاره کرد و گفت: این غرفه مدافعان حرم که در نمایشگاه هفته دفاع مقدس برپا شده، سیر ایجاد داعش و حضور پاسداران ایرانی در سوریه به همراه جنگ افزارهای ادواتی و توپخانه ای و اقدامات رزمندگان جبهه مقاومت و همچنین شهدای بزرگوار این جبهه  را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار